16

O‘quv motivatsiyasi til o‘rganish jarayonida eng samarali o‘qitish vositasi hisoblanib, uni shakllantirish muhim masalalardan biri hisoblanadi. Didaktik ma’lumotlar tahlili shuni ko‘rsatmoqdaki, talabalarni o‘qitilayotgan fanga qiziqtirish ya’ni motivatsiyasini uyg‘otish tamoyillari psixologiya sohasi vakillari tamonidan allaqachon ishlab chiqilib, optimal variantlari taklif etilgan va aynan o‘sha rivojlantirish tamoyillarini til o‘rgatish jarayoniga integratsiya qilish konsepsiyasini taklif qilish ushbu maqolada tahlil qilinmoqda. Kasbiy sohada xorijiy tilni o‘qitishda til nafaqat fanlararo bog‘liqlikda o‘qitilishi talab qilinmoqda balki, tanlab olingan til materiallari talabaning til o‘rganishga bo‘lgan qiziqishini oshirishi darkor. Bu maqolada amaliy mashg‘ulot davrida o‘quv motivatsiyasini yaratishda o‘qituvchining kasbiy kompetentliligi muhim o‘rin tutishi amaliy jarayon vositasida ko‘rsatib o‘tilgan.

  • Read count 16
  • Date of publication 10-05-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages76-78
Ўзбек

O‘quv motivatsiyasi til o‘rganish jarayonida eng samarali o‘qitish vositasi hisoblanib, uni shakllantirish muhim masalalardan biri hisoblanadi. Didaktik ma’lumotlar tahlili shuni ko‘rsatmoqdaki, talabalarni o‘qitilayotgan fanga qiziqtirish ya’ni motivatsiyasini uyg‘otish tamoyillari psixologiya sohasi vakillari tamonidan allaqachon ishlab chiqilib, optimal variantlari taklif etilgan va aynan o‘sha rivojlantirish tamoyillarini til o‘rgatish jarayoniga integratsiya qilish konsepsiyasini taklif qilish ushbu maqolada tahlil qilinmoqda. Kasbiy sohada xorijiy tilni o‘qitishda til nafaqat fanlararo bog‘liqlikda o‘qitilishi talab qilinmoqda balki, tanlab olingan til materiallari talabaning til o‘rganishga bo‘lgan qiziqishini oshirishi darkor. Bu maqolada amaliy mashg‘ulot davrida o‘quv motivatsiyasini yaratishda o‘qituvchining kasbiy kompetentliligi muhim o‘rin tutishi amaliy jarayon vositasida ko‘rsatib o‘tilgan.

Author name position Name of organisation
1 Shamatova O.S. o'qituvchi ADPI
Name of reference
1 1. Cook, V. (2000). Linguistics and second language acquisition. Beijing: Foreign Language Teaching and Research Press and Macmillan Publishers Ltd.
2 2. Deci E.L, Flaste R. Why do we do what we do: the dynamics of personal autonomy. USA: Putnam`s Son`s, 1996.- p 10.
3 3. S.L. Rubinshteyn. Osnovы obщyey psixologii. – SP b:Piter 2008. (526-527s)
4 4. N.O. Ramirez. The Influence of Motivation in the Foreign Language Learning Process. FORUM DE RECERCA – ISSN 1139-5486 – http://dx.doi.org/10.6035/ ForumRecerca.2014.19.44 № 19/2014.pp. 695-707
5 5. Ana Sofia Gonzalez. The Influence of Cultural Contexts in Learner`s Attributions for Success and Failure in Foreign Language Learning. 2015. 28p. Cambrige Scholar Publishing.
6 6. N. Oroujlou, Dr. Majid Vahedi. Motivation, attitude, and language learning. 1877-0428 © 2011 Published by Elsevier Ltd.Selection and/or peer-review under responsibility of Dr Zafer Bekirogullari. doi:10.1016/j.sbspro.2011.11.333 Open access under CC BY-NC-ND lisence. [995-999p]
Waiting