13

Maqolada zamonaviy talabalarning kitobxonlik madaniyatini shakllantirish va uni rivojlantirishda analitik tafakkurning o‘rni haqida so‘z yuritadi. Ushbu maqolada kitobxonlik madaniyatining ahamiyati, uning o‘quv jarayonidagi roli va talabalarda mustaqil fikrlash, tahlil qilish qobiliyatlarini rivojlantirishga bo‘lgan ehtiyoj alohida ta’kidlanadi. Analitik tafakkur metodlarining kitobxonlik madaniyatini shakllantirishdagi o‘rni, talabalarda chuqur o‘qish va tanqidiy fikrlashni rivojlantirishning amaliy usullari ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, zamonaviy ta’lim tizimidagi mavjud muammolar, talabalar o‘rtasida kitobxonlik madaniyatining past darajasi va bu holatni yaxshilash yo‘llari muhokama qilinadi. Maqola kitobxonlik madaniyatini o‘stirish uchun pedagogik yondashuvlarni va metodlarni ilgari surib, ta’lim muassasalarida kitobga bo‘lgan qiziqishni oshirish zarurligini ta’kidlaydi.

  • Read count 13
  • Date of publication 10-05-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages142-147
Ўзбек

Maqolada zamonaviy talabalarning kitobxonlik madaniyatini shakllantirish va uni rivojlantirishda analitik tafakkurning o‘rni haqida so‘z yuritadi. Ushbu maqolada kitobxonlik madaniyatining ahamiyati, uning o‘quv jarayonidagi roli va talabalarda mustaqil fikrlash, tahlil qilish qobiliyatlarini rivojlantirishga bo‘lgan ehtiyoj alohida ta’kidlanadi. Analitik tafakkur metodlarining kitobxonlik madaniyatini shakllantirishdagi o‘rni, talabalarda chuqur o‘qish va tanqidiy fikrlashni rivojlantirishning amaliy usullari ko‘rib chiqiladi. Shuningdek, zamonaviy ta’lim tizimidagi mavjud muammolar, talabalar o‘rtasida kitobxonlik madaniyatining past darajasi va bu holatni yaxshilash yo‘llari muhokama qilinadi. Maqola kitobxonlik madaniyatini o‘stirish uchun pedagogik yondashuvlarni va metodlarni ilgari surib, ta’lim muassasalarida kitobga bo‘lgan qiziqishni oshirish zarurligini ta’kidlaydi.

Author name position Name of organisation
1 Nosirova Z.L. o'qituvchi ADPI
Name of reference
1 1. Jacoba Knoetze, J., 2018. Influence of the availability of school libraries on the reading attitude and reading achievement of primary school learners in South Africa.
2 2. Želimir Dragić, "Role of fairy tales reception in development of critical thinking of primary school lower grade students," 2017.
3 3. Курносов Ю.В. Азбука аналитики.– Москва, РУСАКИ, 2013.– 7 с.
4 4. Курносов Ю.В., Конотопов П. Ю. Аналитика (методология, технология и организация информационно-аналитической работы). – Москва, 2004. – 28 с.
5 5. Леонтьев А.Н. Лекции по общей психологии. – Москва, Смысл, 2000. – 325 с.
6 6. Леонтьев Д.А. Тест смысложизненных ориентации (СЖО) 2-е изд. – Москва, Смысл, 2000.–18 с.
7 7. Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. – Москва, Смысл, 2007. – 304 с
Waiting