Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida tabiiy fanlarni STEAM asosida o‘qitishva integrativ yondashuv tamoyillari yoritib o‘tilgan. STEAM yondashuv nafaqat bilim olishni, balki kreativ va analitik fikrlash, jamoaviy ishlash hamda ilmiy yondashuvlarni shakllantirishni maqsad qiladi. Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida tabiiy fanlarni STEAM asosida o‘qitish va integrativ yondashuv tamoyillari tahlil etiladi. Ushbu metodikaning ta’limdagi ahamiyati, afzalliklari hamda amaliyotda qo‘llash usullari yoritilgan. STEAM ta’limi orqali o‘quvchilarning qiziqishini oshirish, ilmiy izlanish ko‘nikmalarini shakllantirish va ularning muammolarni hal qilish qobiliyatini rivojlantirishga urg‘u beriladi. Shuningdek, integrativ yondashuvning ta’lim jarayonidagi roli va samaradorligi muhokama qilinadi.
Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida tabiiy fanlarni STEAM asosida o‘qitishva integrativ yondashuv tamoyillari yoritib o‘tilgan. STEAM yondashuv nafaqat bilim olishni, balki kreativ va analitik fikrlash, jamoaviy ishlash hamda ilmiy yondashuvlarni shakllantirishni maqsad qiladi. Mazkur maqolada boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarida tabiiy fanlarni STEAM asosida o‘qitish va integrativ yondashuv tamoyillari tahlil etiladi. Ushbu metodikaning ta’limdagi ahamiyati, afzalliklari hamda amaliyotda qo‘llash usullari yoritilgan. STEAM ta’limi orqali o‘quvchilarning qiziqishini oshirish, ilmiy izlanish ko‘nikmalarini shakllantirish va ularning muammolarni hal qilish qobiliyatini rivojlantirishga urg‘u beriladi. Shuningdek, integrativ yondashuvning ta’lim jarayonidagi roli va samaradorligi muhokama qilinadi.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Toxirova M.X. | o'qituvchi | UEP NOTM |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 29-apreldagi PF-5712-son “O‘zbekiston Respublikasi xalq ta’limi tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi Farmoni. |
2 | 2. Suyarov H.B. va boshq. Таbiiy fanlar. O‘qituvchilar uchun metodik qo‘llanma. Toshkent: Respublika ta’lim markazi. 2021. – 96 b. |
3 | 3. Ochilov F.I. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilariga tabiiy-ilmiy bilimlarni kompetensiyaviy yondashuv asosida o‘rgatish metodikasi. Ped. fan. bo‘yicha falsafa dokt. dis. avtoreferati. Chirchiq.CHDPI, 2021. – 46 b. |
4 | 4. Sangirova Z. B. Umumta’lim maktablarida STEAM yondashuv asosida o‘quv-loyiha ishlarni tashkil etish metodikasi. Ped. fan. bo‘yicha falsafa dokt. dis. avtoreferati. Chirchiq.CHDPI,2022. – 44 b. |
5 | 5. Крохина И.Г. Педагогическая технология формирования естественно-научных компетенций младших школьников. Автореф. дис. канд. пед. наук. Ижевск, 2006. – 20 с. |
6 | 6. Suyarov va boshq. Таbiiy fanlar. O‘qituvchilar uchun metodik qo‘llanma. Toshkent: Respublika ta’lim markazi. 2022. – 166 b. |
7 | 7. Suyarov K. Tabiiy fanlarni o‘qitish jarayonida o‘quvchilarda tabiiy-ilmiy savodxonlikni shakllantirish. Образование и инновационные исследования (2023 год aprel) http://interscience.uz, ISSN 2181-1717 (E) 112 b |
8 | 8. J.Tolipova. Tabiatshunoslik fanini o‘qitishda SТЕАМ yondashuvi. O‘quv qo‘llanma. Samarqand. 2019. - 136 b. |
9 | 9. Турдикулов Е.А. Екологические образование и воспитание учашихся. -Т.: Ўқитувчи, 1991. -192 с |