30

Turizm sohasida raqamli texnologiyalar va smart turizm platformalari turizm industriyasining raqobatbardoshligini ta’minlashda hal qiluvchi omilga aylanmoqda. Soha vakillari onlayn xizmatlar, mobil ilovalar va sun’iy intellekt imkoniyatlaridan unumli foydalanish orqali mahsulot va xizmatlar sifatini oshirish, turistlar sonini ko‘paytirish, iqtisodiy samaradorlikni yaxshilash va turizm brendlarini mustahkamlashlari mumkin. Shu bilan birga, zamonaviy texnologiyalarning to‘g‘ri qo‘llanishi mijozlarga yuqori darajadagi qulaylik va xavfsizlikni ta’minlab, turizm sohasining barqaror rivojlanishiga keng yo‘l ochadi. O‘zbekiston Respublikasi so‘nggi yillarda turizm sohasini jadal rivojlantirish, uni iqtisodiyotning ustuvor yo‘nalishlaridan biriga aylantirish borasida keng ko‘lamli islohotlarni amalga oshirmoqda. Xususan, raqamli texnologiyalarni joriy etish va “aqlli” (smart) turizm platformalarini rivojlantirishga qaratilgan hujjatlar ham qabul qilinib, amaliyotga tadbiq etilmoqda. Ushbu maqolada mazkur islohotlarning huquqiy asosi, amaliy qo‘llanilishi va kutilyotgan samarasi haqida fikr boradi.

  • Read count 30
  • Date of publication 08-01-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages917-926
Ўзбек

Turizm sohasida raqamli texnologiyalar va smart turizm platformalari turizm industriyasining raqobatbardoshligini ta’minlashda hal qiluvchi omilga aylanmoqda. Soha vakillari onlayn xizmatlar, mobil ilovalar va sun’iy intellekt imkoniyatlaridan unumli foydalanish orqali mahsulot va xizmatlar sifatini oshirish, turistlar sonini ko‘paytirish, iqtisodiy samaradorlikni yaxshilash va turizm brendlarini mustahkamlashlari mumkin. Shu bilan birga, zamonaviy texnologiyalarning to‘g‘ri qo‘llanishi mijozlarga yuqori darajadagi qulaylik va xavfsizlikni ta’minlab, turizm sohasining barqaror rivojlanishiga keng yo‘l ochadi. O‘zbekiston Respublikasi so‘nggi yillarda turizm sohasini jadal rivojlantirish, uni iqtisodiyotning ustuvor yo‘nalishlaridan biriga aylantirish borasida keng ko‘lamli islohotlarni amalga oshirmoqda. Xususan, raqamli texnologiyalarni joriy etish va “aqlli” (smart) turizm platformalarini rivojlantirishga qaratilgan hujjatlar ham qabul qilinib, amaliyotga tadbiq etilmoqda. Ushbu maqolada mazkur islohotlarning huquqiy asosi, amaliy qo‘llanilishi va kutilyotgan samarasi haqida fikr boradi.

Author name position Name of organisation
1 Oroqova D.B. i.f.f.d., dotsent Buxoro davlat universiteti, Turizm va mehmonxona xo‘jaligi kafedrasi
Name of reference
1 Buhalis, D., & Law, R. (2008). Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet. Tourism Management, 29(4), 609–623.
2 Kotler, P. (2000). Marketing Management. Prentice Hall.
3 Lund, H. (2011). Renewable energy strategies for sustainable development. Energy, 36(2), 912–921.
4 Schumpeter, J. A. (1934). The Theory of Economic Development. Harvard University Press.
5 Урокова, Д., & Акрамова, Н. (2023). SCRUM: Гибкий подход к управлению проектами сфера туризма. Talqin va tadqiqotlar, 1(1)
6 Bahriddinovna, U. D. (2021, November). Development of the Service Sector: A Comparative Analysis of National and Foreign Practices. In "Online-conferences" platform (pp. 222-228).
7 Qodirov, A., Urakova, D., Amonov, M., Masharipova, M., Ibadullaev, E., Xolmurotov, F., & Matkarimov, F. (2024). The dynamics of tourism, economic growth, and CO2 Emissions in Uzbekistan: an ARDL approach. International Journal of Energy Economics and Policy, 14(6), 365-370.
8 Baxriddinovna, O. D. (2023). Turizm хizmаtlаr bоzоridа rаqоbаtbаrdоshlikning mоhiyati. Образование наука и инновационные идеи в мире, 16(2), 158-163.
9 Урокова, Д. Б., & Толипов, М. У. (2020). Факторы, влияющие на развитие туризма в Узбекистане. Достижения науки и образования, (3 (57)), 21-23.
10 Fatilloyevna, R. G., & Bahriddinovna, U. D. (2021). The economic importance of national crafts in the development of tourism. Academy, (1 (64)), 52-54.
11 Fatilloyevna R. G., Bahriddinovna U. D. The economic importance of national crafts in the development of tourism //Academy. – 2021. – №. 1 (64). – С. 52-54.
12 Bahriddinovna U. D. Development trends service rendering in Uzbekistan.
13 Erdonov M. E., Sh M. J., Karimov J. A. Stages of rapid development of service enterprises in Uzbekistan //Экономика и социум. – 2023. – №. 6-1 (109). – С. 125-130.
Waiting