26

Сўнгги ўн йилликда бизнес юритиш усуллари тубдан ўзгарди. Ушбу кескин ўзгаришнинг асосий сабаби янги технологияларнинг пайдо бўлиши ва уларнинг интернет хизматлари билан уйғунлашувидир. Ушбу тадқиқот компаниялар томонидан рақамли технологияларнинг ҳозирги кунда қандай қўлланилаётганини ўрганади. Хусусан, рақамли трансформация маркетингнинг асосий иштирокида амалга ошириладиган анъанавий қиймат яратиш жараёнларини қандай ўзгартириши таҳлил қилинади. Мақолада рақамли трансформациянинг анъанавий маркетингга, жумладан, унинг роли, тузилмаси ва воситаларига таъсири ўрганилади ҳамда, корхоналарда электрон тижорат тизимини жорий этиш технологияларини ўрганиб, ушбу жараёнда қўлланилаётган технологияларга эътибор қаратади. Дунёнинг энг йирик электрон тижорат компанияларининг йиллик даромадлари бўйича солиштирма таҳлил уларнинг иқтисодий таъсирини очиб беради, шунингдек, ушбу компанияларнинг технологик ютуқлари уларнинг муваффақиятга эришишига олиб келган инновацион амалиётларни кўрсатади. Тадқиқотда рақамли технологияларнинг электрон тижоратдаги муҳим ўрни ҳам кенг стратегик нуқтаи назардан ўрганилади. Бундан ташқари, Ўзбекистондаги йирик электрон тижорат фаолияти билан шуғулланувчи компаниялар бўйича маълумотлар тақдим этилиб, минтақадаги электрон тижорат технологияларининг ривожланиши ва қўлланилиши тақдим этилди. Ушбу натижалар глобал ва минтақавий электрон тижорат тенденцияларини, шунингдек, ушбу тез ривожланаётган соҳани шакллантирувчи технологик омилларни чуқурроқ англашга ёрдам беради.

  • Read count 26
  • Date of publication 30-04-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages353-365
Ўзбек

Сўнгги ўн йилликда бизнес юритиш усуллари тубдан ўзгарди. Ушбу кескин ўзгаришнинг асосий сабаби янги технологияларнинг пайдо бўлиши ва уларнинг интернет хизматлари билан уйғунлашувидир. Ушбу тадқиқот компаниялар томонидан рақамли технологияларнинг ҳозирги кунда қандай қўлланилаётганини ўрганади. Хусусан, рақамли трансформация маркетингнинг асосий иштирокида амалга ошириладиган анъанавий қиймат яратиш жараёнларини қандай ўзгартириши таҳлил қилинади. Мақолада рақамли трансформациянинг анъанавий маркетингга, жумладан, унинг роли, тузилмаси ва воситаларига таъсири ўрганилади ҳамда, корхоналарда электрон тижорат тизимини жорий этиш технологияларини ўрганиб, ушбу жараёнда қўлланилаётган технологияларга эътибор қаратади. Дунёнинг энг йирик электрон тижорат компанияларининг йиллик даромадлари бўйича солиштирма таҳлил уларнинг иқтисодий таъсирини очиб беради, шунингдек, ушбу компанияларнинг технологик ютуқлари уларнинг муваффақиятга эришишига олиб келган инновацион амалиётларни кўрсатади. Тадқиқотда рақамли технологияларнинг электрон тижоратдаги муҳим ўрни ҳам кенг стратегик нуқтаи назардан ўрганилади. Бундан ташқари, Ўзбекистондаги йирик электрон тижорат фаолияти билан шуғулланувчи компаниялар бўйича маълумотлар тақдим этилиб, минтақадаги электрон тижорат технологияларининг ривожланиши ва қўлланилиши тақдим этилди. Ушбу натижалар глобал ва минтақавий электрон тижорат тенденцияларини, шунингдек, ушбу тез ривожланаётган соҳани шакллантирувчи технологик омилларни чуқурроқ англашга ёрдам беради.

Русский

За последнее десятилетие методы ведения бизнеса радикально изменились. Основной причиной таких кардинальных изменений является появление новых технологий и их гармонизация с интернет-сервисами. В данном исследовании рассматривается, как цифровые технологии в настоящее время используются компаниями. В частности, анализируется, как цифровая трансформация изменяет традиционные процессы создания ценности, которые осуществляются при основном участии маркетинга. В статье исследуется влияние цифровой трансформации на традиционный маркетинг, включая его роль, структуру и инструменты, и основное внимание уделяется технологиям, используемым в этом процессе, путем изучения технологий внедрения системы электронной коммерции на предприятиях. Сравнительный анализ годовой выручки крупнейших мировых компаний электронной коммерции показывает их экономическое влияние, а также показывает инновационные методы, которые технологические достижения этих компаний привели к их успеху. В исследовании также рассматривается важная роль цифровых технологий в электронной коммерции с широкой стратегической точки зрения. Кроме того, была представлена информация о компаниях, ведущих крупномасштабную деятельность в сфере электронной коммерции в Узбекистане, а также о развитии и применении технологий электронной коммерции в регионе. Эти результаты способствуют более глубокому пониманию глобальных и региональных тенденций в области электронной коммерции, а также технологических факторов, которые формируют эту быстро развивающуюся отрасль.

English

In the last decade, the methods of doing business have changed radically. The main reason for this drastic change is the emergence of new technologies and their harmonization with Internet services. This research explores how digital technologies are currently being used by companies. In particular, it is analyzed how digital transformation changes traditional value generation processes that are carried out with the main participation of marketing. The article explores the impact of digital transformation on traditional marketing, including its role, structure, and tools, and focuses on the technologies used in the process by studying the technologies for the implementation of the e-commerce system in enterprises. A comparative analysis of the annual revenues of the world's largest e-commerce companies reveals their economic impact, and also shows the innovative practices that the technological advances of these companies have led to their success. The study also explores the important role of digital technology in e-commerce from a broad strategic perspective. In addition, information was provided on companies engaged in large e-commerce activities in Uzbekistan, and the development and application of e-commerce technologies in the region was presented. These results contribute to a deeper understanding of global and regional e-commerce trends, as well as the technological factors that shape this rapidly developing industry.

Name of reference
1 Chau, Ngoc Tuan, and Hepu Deng. (2018). “Critical Determinants for Mobile Commerce Adoption in Vietnamese SMEs: A Conceptual Framework.” Computer Science 138: 433–40.
2 Lestari, Diyan. (2019). “Measuring E-commerce Adoption Behaviour among Gen-Z in Jakarta, Indonesia.” Economic Analysis and Policy 64: 103–15.
3 Mark Hayes, Andrew Youderian; (2019) The Ultimate Guide to Dropshipping Online];Accesat 15 Ian Available: https://www.shopify.com/guides/dropshipping/ understanding-dropshipping
4 Parida, V., D. Sjödin, and W. Reim. (2019) Reviewing Literature on Digitalization, Business Model Innovation, and Sustainable Industry: Past Achievements and Future Promises. Sustainability 11(2): p. 391.
5 Xiong, J., K. Et al., (2021). The Window of Opportunity Brought by the COVID 19 Pandemic: An Ill Wind Blows for Digitalisation Leapfrogging. Technology Analysis & Strategic Management: pp. 1–13.
Waiting