28

Янги Ўзбекистонда қабул қилинган “Ўзбекистон – 2030” ва “Рақамли Ўзбекистон – 2030” стратегиялари доирасида ҳамда иқтисодий ислоҳотларнинг янги босқичида баҳоловчи ташкилотлар фаолиятини такомиллаштириш, уларнинг хизмат кўрсатиш сифати ва самарадорлигини ошириш муҳим аҳамият касб этмоқда. Ушбу мақолада баҳоловчилар рейтингини баҳолаш ва уларнинг рэнкингини аниқлаш орқали баҳолаш хизматлари бозори (БХБ)да ҳалол ва соғлом рақобат муҳитини шакллантириш масалалари таҳлил қилинган. Рейтинг тизими орқали шаффофликни таъминлаш, мижозлар ишончини мустаҳкамлаш, хизмат кўрсатишда сифатни ошириш ҳамда умумий рақобатбардошликни юксалтириш имкониятлари очиб берилган. Мақолада халқаро тажрибалар таҳлили асосида миллий амалиётда жорий этилиши мумкин бўлган самарали ёндашувлар, баҳоловчиларни рейтинглаш мезонлари, баҳолаш услублари ва уларнинг натижалари муҳокама қилинган. Шунингдек, тизимни амалиётга жорий этишда учраши мумкин бўлган муаммолар ҳамда уларни бартараф этиш юзасидан таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқилган.

  • Read count 28
  • Date of publication 30-04-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages366-376
Ўзбек

Янги Ўзбекистонда қабул қилинган “Ўзбекистон – 2030” ва “Рақамли Ўзбекистон – 2030” стратегиялари доирасида ҳамда иқтисодий ислоҳотларнинг янги босқичида баҳоловчи ташкилотлар фаолиятини такомиллаштириш, уларнинг хизмат кўрсатиш сифати ва самарадорлигини ошириш муҳим аҳамият касб этмоқда. Ушбу мақолада баҳоловчилар рейтингини баҳолаш ва уларнинг рэнкингини аниқлаш орқали баҳолаш хизматлари бозори (БХБ)да ҳалол ва соғлом рақобат муҳитини шакллантириш масалалари таҳлил қилинган. Рейтинг тизими орқали шаффофликни таъминлаш, мижозлар ишончини мустаҳкамлаш, хизмат кўрсатишда сифатни ошириш ҳамда умумий рақобатбардошликни юксалтириш имкониятлари очиб берилган. Мақолада халқаро тажрибалар таҳлили асосида миллий амалиётда жорий этилиши мумкин бўлган самарали ёндашувлар, баҳоловчиларни рейтинглаш мезонлари, баҳолаш услублари ва уларнинг натижалари муҳокама қилинган. Шунингдек, тизимни амалиётга жорий этишда учраши мумкин бўлган муаммолар ҳамда уларни бартараф этиш юзасидан таклиф ва тавсиялар ишлаб чиқилган.

Русский

В рамках стратегий «Узбекистан – 2030» и «Цифровой Узбекистан – 2030», принятых в Новом Узбекистане, а также на новом этапе экономических реформ, особое значение приобретает совершенствование деятельности оценочных организаций, повышение качества и эффективности предоставляемых ими услуг. В данной статье рассматриваются вопросы формирования честной и здоровой конкурентной среды на рынке оценочных услуг (РОУ) посредством оценки рейтинга оценщиков и определения их ранжирования. Через систему рейтингов раскрываются возможности обеспечения прозрачности, укрепления доверия клиентов, повышения качества обслуживания и повышения общей конкурентоспособности. На основе анализа международного опыта в статье обсуждаются эффективные подходы, которые можно внедрить в национальную практику, критерии рейтингования оценщиков, методы оценки и их результаты. Также разработаны предложения и рекомендации по устранению возможных проблем, которые могут возникнуть при внедрении системы в практику.

English

Within the framework of the “Uzbekistan – 2030” and “Digital Uzbekistan – 2030” strategies adopted in New Uzbekistan, as well as at the new stage of economic reforms, special importance is given to improving the activities of appraisal organizations and enhancing the quality and efficiency of the services they provide. This article explores the issues of fostering fair and healthy competition in the valuation services market through the assessment of appraisers’ ratings and the determination of their rankings. The rating system offers opportunities to ensure transparency, strengthen customer trust, improve service quality, and increase overall competitiveness. Based on the analysis of international experience, the article discusses effective approaches that can be introduced into national practice, criteria for appraiser ranking, evaluation methods, and their outcomes. The article also presents proposals and recommendations for addressing potential challenges that may arise during the implementation of such a system.

Name of reference
1 Gibbons R. (1998) "Incentives in Organizations". 336 p.
2 Porter M. (1980) "Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors". Free Press. 396 p.
3 Абдурахмонов Р. ва Азизов Д.(2020) “Иқтисодий Рақобат ва Халқаро Бозор: Ўзбекистон Мисолида”. O‘zbekiston Milliy Universiteti Nashriyoti. 2312-бет.
4 Рыбаков В. (2015) «Экономическая конкуренция и устойчивое развитие», КГУ дом публикации. 235 стр.
5 Сухарев В. (2016) «Стратегический менеджмент и конкуренция в современной экономике». Академия, 287 стр.
6 Ташпулатов Г.Т. (2020) Ўзбекистондаги баҳоловчи ташкилотлар рейтинги ва рэнкингини баҳолашнинг принципи ва методологияси. // “Молия ва Банк иши” БМА илмий электрон журнали. №5, октябр. – б.18-26. www.journal.bfa.uz.
7 Ташпулатов Г.Т. (2023) “O’zbekistonning xalqaro reyting va indekslardagi o’rnini yaxshilash muammolari: nazariya, amaliyot va strategiya” mavzusidagi xalqaro ilmiy-amaliy konferensiya materiallar to’plami. 2023-yil 17 noyabr. 230-236 b.
8 Ташпулатов Г.Т. (2024) Ўзбекистондаги баҳоловчи ташкилотлар рейтинги ва рэнкингини баҳолашда комплекс ёндашувнинг қўлланилиши таҳлили. “Aktuar moliya va buxgalteriya hisobi” ilmiy jurnali 2024, 4(04), b. 513-522.
9 Фармон (2020) Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Рақамли Ўзбекистон 2030” стратегиясини тасдиқлаш ва уни самарали амалга ошириш тўғрисида” 2020 йил 05 октябрдаги №ПФ-6079-сон фармони.
10 Фармон (2023) Ўзбекистон Республикаси Президентининг “Ўзбекистон-2030” стратегиясини тасдиқлаш тўғрисида” 2023 йил 11 сентябрдаги №ПФ-158-сон фармони
Waiting