13

Ushbu maqolada Qoraqalpogʻiston Respublikasida gastronomik turizmning rivojlanishi, uning imkoniyatlari, bugungi kunda turizm sohasi uchun yaratilayotgan shart sharoitlar, qoraqalpoq gastronomik turizm resurslari, qolaversa, Qoraqalpogʻiston Respublikasi uchun gastronomik turlarini ishlab chiqish, turistik dasturlarni yaratish tahlili olib borilgan. Bunda asosiy eʼtibor qoraqalpoq gastronomik turizm resurslariga tegishli milliy taomlarni targʻib qilish, uni turizm dasturlariga kiritish, turistlarni jalb qilish kabilar keltirib oʻtilgan. Bundan tashqari, qoraqalpoq gastronomik turizmining rivojlanishiga taʼsir etuvchi omillar hamda baʼzi tavsiyalar mushohada qilingan. Shuningdek, muallif tomonidan izlanishlar asosida “Qalʼalar saltanati – Qoroqalpogʻiston” mavzusidagi 4 kecha 5 kunlik tur va uning hisob-kitobi tuzib chiqilgan.

  • Read count 13
  • Date of publication 27-06-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages112-122
Ўзбек

Ushbu maqolada Qoraqalpogʻiston Respublikasida gastronomik turizmning rivojlanishi, uning imkoniyatlari, bugungi kunda turizm sohasi uchun yaratilayotgan shart sharoitlar, qoraqalpoq gastronomik turizm resurslari, qolaversa, Qoraqalpogʻiston Respublikasi uchun gastronomik turlarini ishlab chiqish, turistik dasturlarni yaratish tahlili olib borilgan. Bunda asosiy eʼtibor qoraqalpoq gastronomik turizm resurslariga tegishli milliy taomlarni targʻib qilish, uni turizm dasturlariga kiritish, turistlarni jalb qilish kabilar keltirib oʻtilgan. Bundan tashqari, qoraqalpoq gastronomik turizmining rivojlanishiga taʼsir etuvchi omillar hamda baʼzi tavsiyalar mushohada qilingan. Shuningdek, muallif tomonidan izlanishlar asosida “Qalʼalar saltanati – Qoroqalpogʻiston” mavzusidagi 4 kecha 5 kunlik tur va uning hisob-kitobi tuzib chiqilgan.

Русский

В данной статье анализируется развитие гастрономического туризма в Республике Каракалпакстан, его возможности, условия, создаваемые сегодня для туристической отрасли, ресурсы гастрономического туризма Каракалпакстана, а также разработка гастрономических туров и создание туристических программ для Республики Каракалпакстан. При этом основное внимание уделяется продвижению национальных блюд, относящихся к каракалпакским гастрономическим туристическим ресурсам, включению их в туристические программы и привлечению туристов. Кроме того, рассмотрены факторы, влияющие на развитие гастрономического туризма в Каракалпакстане, а также даны некоторые рекомендации. Также на основе исследований автором разработан 4-х ночной 5-дневный тур на тему “Царство крепостей-Каракалпакстан” и произведен его расчет.

English

This article analyzes the development of gastronomic tourism in the Republic of Karakalpakstan, exploring its potential, current conditions for the tourism sector, Karakalpak gastronomic tourism resources, as well as the development of gastronomic tours and creation of tourist programs for the Republic of Karakalpakstan. The main focus is on promoting national dishes related to Karakalpak gastronomic tourism resources, incorporating them into tourism programs, and attracting tourists. Additionally, factors influencing the development of Karakalpak gastronomic tourism and some recommendations are discussed. Furthermore, based on research, the author has designed a 4-night, 5-day tour titled "Kingdom of Fortresses Karakalpakstan" along with its cost calculation.

Author name position Name of organisation
1 Tursunova G.. -- Samarqand iqtisodiyot va servis instituti
Name of reference
1 Farmon (2022) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2022-2026-yillarga mo‘ljallangan yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi to‘gʻrisida” 2022-yil 28-yanvardagi PF-60-sonli Farmoni
2 Karakalpakstan.travel. (2024). Karakalpakstan - QORAQALPOG‘ISTON RESPUBLIKASIDA TURIZM SOHASINI RIVOJLANTIRISH: 2024-YIL YUTUQLARI VA 2025-YIL ISTIQBOLLARI. [online] Available at: https://karakalpakstan.travel/media-and-resources-22/?lang=uz
3 Tursunova G.R. (2024) Mehmonxonalarda ovqatlanishni tashkil etish. Darslik. -S.:STAP-SEL MCHJ nashriyoti. -503b.
4 Tuxliyev I.S., Abduxamidov S.A. (2021) Turizm: nazariya va amaliyot. Darslik.-T.: “Fan va texnologiyalar nashriyot-matbaa uyi”. 424 bet.
5 Балынин К.А. (2017) Аспекты диверсификации гастрономического туризма / К. А. Балынин // Сервис в России и за рубежом. -Т. 11, № 1 (71). -С. 97-108
6 Веретенников А.Н. (2016) Гастрономический туризм / А.Н.Веретенников, Е.А.Соломахина // Экономика. Инновации. Упр. качеством. -№ 2 (15). -С. 36-38.
7 Ефремова Е.В. (2016) Гастрономический туризм в контексте продвижения национальных идей и традиций / Е.В.Ефремова // Глобализация и русский мир : сб. ст. участников Всерос. науч.-практ. конф. -Н. Новгород : Интерконтакт, -С. 90-94.
8 Иванов В.Д. (2018) Гастрономический туризм как популярное направление в туристической индустрии. Челябинский государственный университет, Челябинск, Россия. Физическая культура. Спорт. Туризм. Двигательная рекреация. Т. 3, № 2.
9 Кущева Н.Б., Терехова В.И. (2017) Органические продукты как важная составляющая услуги питания в гастрономическом туре / Кущева Н.Б., Терехова В.И.// Вестн. евразийс. науки. -Т. 9, № 2. -С. 33
Waiting