Ushbu maqolada germenevtik yondashuvning o‘ziga xos xususiyatlari va uning ta’lim jarayonidagi o‘rni tahlil qilinadi. Germenevtika, matnlarni talqin qilish va tushunishning falsafiy, lingvistik va pedagogik metodologiyasidir. Asosiy e’tibor matn va o‘quvchi o‘rtasidagi interaktiv munosabatlarga, kontekstga asoslangan talqinga qaratiladi. Germenevtik doira, subyektiv va obyektiv talqinlar, matnni tushunishdagi evolyutsion xususiyatlar va dialog asosida talqin qilish jarayonlari muhokama qilinadi. Ushbu yondashuvning o‘quvchilarda mustaqil fikrlash, tanqidiy tahlil va matnni chuqur tushunish kabi ko‘nikmalarni rivojlantirishdagi ahamiyati ta’kidlanadi. Germenevtik yondashuv, shuningdek, til va adabiyot darslarida matnlarni chuqur tahlil qilishda samarali metod sifatida keltiriladi. germenevtikaning amaliy ahamiyati, o‘qituvchi va o‘quvchi o‘rtasidagi yangi munosabatlar, shuningdek, shaxsiy o‘sish va madaniy ongni rivojlantirishdagi roli ko‘rsatiladi. Maqolada germenevtik yondashuvning o‘quvchilarga matn bilan muloqot qilish, yashirin ma’nolarni aniqlash va mustaqil fikrlashga erishish imkonini beruvchi metod sifatida katta ahamiyatga ega ekanligi isbotlanadi.
Ushbu maqolada germenevtik yondashuvning o‘ziga xos xususiyatlari va uning ta’lim jarayonidagi o‘rni tahlil qilinadi. Germenevtika, matnlarni talqin qilish va tushunishning falsafiy, lingvistik va pedagogik metodologiyasidir. Asosiy e’tibor matn va o‘quvchi o‘rtasidagi interaktiv munosabatlarga, kontekstga asoslangan talqinga qaratiladi. Germenevtik doira, subyektiv va obyektiv talqinlar, matnni tushunishdagi evolyutsion xususiyatlar va dialog asosida talqin qilish jarayonlari muhokama qilinadi. Ushbu yondashuvning o‘quvchilarda mustaqil fikrlash, tanqidiy tahlil va matnni chuqur tushunish kabi ko‘nikmalarni rivojlantirishdagi ahamiyati ta’kidlanadi. Germenevtik yondashuv, shuningdek, til va adabiyot darslarida matnlarni chuqur tahlil qilishda samarali metod sifatida keltiriladi. germenevtikaning amaliy ahamiyati, o‘qituvchi va o‘quvchi o‘rtasidagi yangi munosabatlar, shuningdek, shaxsiy o‘sish va madaniy ongni rivojlantirishdagi roli ko‘rsatiladi. Maqolada germenevtik yondashuvning o‘quvchilarga matn bilan muloqot qilish, yashirin ma’nolarni aniqlash va mustaqil fikrlashga erishish imkonini beruvchi metod sifatida katta ahamiyatga ega ekanligi isbotlanadi.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Gofurjanova N.K. | o'qituvchi | ADPI |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Гадамер Х.Г. Истина и метод. – М.: Прогресс, 1988 С. 93 |
2 | 2. Yunusova D. Adabiy matn tahlilida germenevtik yondashuv. // O‘zbek tili va adabiyoti, 2023, №4, 45–49-b. |
3 | 3. Azizxo‘jaeva N.N. Pedagogik texnologiyalar. – T.: Iqtisodiyot va moliya, 2023. 72-b |
4 | 4. Hasanov O. Matn talqinida zamonaviy yondashuvlar. // Pedagogik izlanishlar, 2024, №1, 30-b. |