Maqolada barqaror rivojlanish konsepsiyasi va barqaror rivojlanish maqsadlarining ahamiyati ko‘rsatilib, dunyo olimlarining barqaror rivojlanish maqsadlariga erishishda ta’limning ahamiyatini o‘rganishga qaratilgan tadqiqotlari tahlil qilingan. Shuningdek, maktab o‘quvchilarida barqaror rivojlanish maqsadlari (BRM-12 va 15)ni shakllantirishning zarurati tahlil qilingan.
Maqolada barqaror rivojlanish konsepsiyasi va barqaror rivojlanish maqsadlarining ahamiyati ko‘rsatilib, dunyo olimlarining barqaror rivojlanish maqsadlariga erishishda ta’limning ahamiyatini o‘rganishga qaratilgan tadqiqotlari tahlil qilingan. Shuningdek, maktab o‘quvchilarida barqaror rivojlanish maqsadlari (BRM-12 va 15)ni shakllantirishning zarurati tahlil qilingan.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Toyirova M.M. | o'qituvchi | A.Avloniy nomidagi pedagogik mahorat milliy instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Birlashgan Millatlar Tashkiloti. Bosh Assambleya tomonidan 2015 yil 27-sentabrda qabul qilingan rezolyutsiya, Bizning dunyomizni o‘zgartirish: Barqaror rivojlanish uchun 2030 kun tartibi (A/RES/70/1). |
2 | 2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 23-oktabrdagi PF–5853-sonli Farmoni bilan tasdiqlangan “O‘zbekiston Respublikasi qishloq xo‘jaligini rivojlantirishning 2020–2030-yillarga mo‘ljallangan strategiyasi”. www.Lex.uz. |
3 | 3.O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi. 2022 yil 21-fevral, 83-son “2030-yilgacha boʻlgan davrda barqaror rivojlanish sohasidagi milliy maqsad va vazifalarni amalga oshirishni jadallashtirish boʻyicha qoʻshimcha chora-tadbirlar toʻg‘risida”gi VMQ. |
4 | 4. Yusupov M. S. BMT barqaror rivojlanish maqsadlari doirasida kambag‘allikni qisqartirish va oziq ovqat xavfsizligini mustahkamlash masalalari. Yashil iqtisodiyot va taraqqiyot. 2023. 10-son. 363-368 bet. |
5 | 5. Buranova M.A. Barqaror rivojlanish. O‘quv qo‘llanma. – T.: “Innovatsion rivojlanish nashriyot matbaa uyi”, 2024. – 268 b. |
6 | 6. Rasulov A.B. Quyi Zarafshon tabiiy geografik okrugi barqaror rivojlanishining geoekologik indikatorlari. Avtoreferat. Samarqand, 2020.-20 b. |
7 | 7. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 4-yanvardagi “Chiqindilarni boshqarish tizimini takomillashtirish va ularning ekologik vaziyatga salbiy ta’sirini kamaytirish bo‘yicha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PF 5-sonli farmoni. www.Lex.uz |
8 | 8. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 26-sentabrda “Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish sohalarida ochiqlikni ta’minlash hamda boshqarish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-149-sonli Farmoni. www.Lex.uz. |
9 | 9. YUNESKO. «Trash Hack» Oбучение действием в интересах устойчивого развития. Практическое руководство для учителей. 2021, -20 с. |
10 | 10. Jude A. Okoliye and at.all. A team-based activity integrated with comics for introducing the Sustainable Development Goals in classrooms. Education for Chemical Engineers. Volume 51, April 2025, Pages 9-19 |
11 | 11. Chau M. and at.all. From classroom to global impact: How radiography education advances the sustainable development goals. Radiography, 2024. http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
12 | 12. Li-Ching Hung and Hsiang-Ju Pan. Innovative Approach to ESD Integration into School-Based Curriculum Development Modules for Elementary Schools. Sustainability 2025, 17, 1427. https://doi.org/ 10.3390/su17041427. |
13 | 13. Qablan A. and at all. Mapping the representation of four SDGs in international elementary science curriculum and textbooks. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2025, 21(3). https://doi.org/10.29333/ejmste/16042. |