Ushbu maqolada multimedia texnologiyalarining talabalarda kasbiy kompetensiyalarni shakllantirishdagi o‘rni va ahamiyati tahlil qilinadi. Raqamli ta’lim muhitida interaktiv vositalar, virtual laboratoriyalar, audio-video materiallar hamda simulyatsion dasturlarning qo‘llanilishi orqali kasbiy bilim va ko‘nikmalarni samarali egallash imkoniyati kengaymoqda. Tadqiqotda multimedia texnologiyalari asosida ishlab chiqilgan o‘quv strategiyalari, ularning talaba motivatsiyasi, o‘zlashtirish darajasi va amaliy ko‘nikmalarga bo‘lgan ta’siri empirik dalillar asosida yoritiladi. Shuningdek, kompetensiyaviy yondashuv doirasida multimedia vositalarining integratsiyasi bo‘yicha metodik tavsiyalar ham keltirilgan. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, multimedia asosidagi yondashuvlar kasbiy tayyorgarlikni individual va faol o‘quv jarayoniga aylantirib, ta’lim sifatini sezilarli darajada oshiradi.
Ushbu maqolada multimedia texnologiyalarining talabalarda kasbiy kompetensiyalarni shakllantirishdagi o‘rni va ahamiyati tahlil qilinadi. Raqamli ta’lim muhitida interaktiv vositalar, virtual laboratoriyalar, audio-video materiallar hamda simulyatsion dasturlarning qo‘llanilishi orqali kasbiy bilim va ko‘nikmalarni samarali egallash imkoniyati kengaymoqda. Tadqiqotda multimedia texnologiyalari asosida ishlab chiqilgan o‘quv strategiyalari, ularning talaba motivatsiyasi, o‘zlashtirish darajasi va amaliy ko‘nikmalarga bo‘lgan ta’siri empirik dalillar asosida yoritiladi. Shuningdek, kompetensiyaviy yondashuv doirasida multimedia vositalarining integratsiyasi bo‘yicha metodik tavsiyalar ham keltirilgan. Natijalar shuni ko‘rsatadiki, multimedia asosidagi yondashuvlar kasbiy tayyorgarlikni individual va faol o‘quv jarayoniga aylantirib, ta’lim sifatini sezilarli darajada oshiradi.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Raximova D.A. | o'qituvchi | ADPI |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Islomov A., Rasulov D. Multimedia texnologiyalarining ta’lim jarayonidagi o‘rni va talabalarning interaktiv vositalarga munosabati. Ta’lim va innovatsiyalar. — 2023, 15(2). 45-53-b. |
2 | 2. Karimov B., Tursunova N. Ta’lim jarayonida interaktiv texnologiyalardan foydalanish samaradorligini tahlil qilish. O‘zbekiston ta’limi. — 2022, 10(4). 112–119-b. |
3 | 3. Karimov B., Mirzayev S. Talabalar va o‘qituvchilar bilan olib borilgan suhbatlar multimedia vositalarining afzalliklari, qiyinchiliklari va ta’siri haqida. Ta’lim va texnologiyalar. — 2023, 8(1). 67–74-b. |
4 | 4. Ergashev D., Xolmatov J. Multimedia vositalaridan foydalangan dars jarayonlarini bevosita kuzatish va talaba faoliyatini tahlil qilish. Zamonaviy ta’lim texnologiyalari. — 2022, 5(3). 102–108-b. |