6

Мақолада кичик ва ўрта корхоналар рақобатбардошлигини ошириш жараёнининг хусусий тадбиркорлик фаолияти самарадорлигини у ёки бу даражада пасайтирадиган ва демак, миллий иқтисодиётнинг ўсиш суръатларини чеклайдиган, ижтимоий кескинликни оширадиган, маҳаллий бозорларнинг барқарорлигини бузадиган ички ва ташқи чекловларнинг мавжудлиги ўрганилади. Замонавий иқтисодий шароитларда тадбиркорлик соҳаси рақобатбардош мавқеини сифатли яхшилаш кичик бизнесни давлат қўллаб-қувватлаш тизимини такомиллаштиришида намоён бўлишига эътибор қаратилади. Ушбу мажмуавий ёндашув ушбу мақолада ёритилиб, унинг доирасида рақобатбардошлиликни ошириш чоралари таъсирчан меъёрий ҳужжатлар орқали иқтисодий субъектлар инновацион имкониятлари ва долзарб бозор конъюнктураси тизимли ўрганилади.

  • Read count 6
  • Date of publication 07-07-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages240-254
Ўзбек

Мақолада кичик ва ўрта корхоналар рақобатбардошлигини ошириш жараёнининг хусусий тадбиркорлик фаолияти самарадорлигини у ёки бу даражада пасайтирадиган ва демак, миллий иқтисодиётнинг ўсиш суръатларини чеклайдиган, ижтимоий кескинликни оширадиган, маҳаллий бозорларнинг барқарорлигини бузадиган ички ва ташқи чекловларнинг мавжудлиги ўрганилади. Замонавий иқтисодий шароитларда тадбиркорлик соҳаси рақобатбардош мавқеини сифатли яхшилаш кичик бизнесни давлат қўллаб-қувватлаш тизимини такомиллаштиришида намоён бўлишига эътибор қаратилади. Ушбу мажмуавий ёндашув ушбу мақолада ёритилиб, унинг доирасида рақобатбардошлиликни ошириш чоралари таъсирчан меъёрий ҳужжатлар орқали иқтисодий субъектлар инновацион имкониятлари ва долзарб бозор конъюнктураси тизимли ўрганилади.

Author name position Name of organisation
1 Qulmatov A.A. доценти, иқтисодиёт фанлари номзоди ЎзМУ
Name of reference
1 1. Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг мамлакатимиз тадбиркорлари билан очиқ мулоқот шаклида ўтказилган учрашувдаги нутқи https://president.uz/uz/lists/view/7481
2 2. Алексенко А.А., Лейсле Т.В. Управление конкурентоспособностью предприятия // Раздел. 2017. С. 88
3 3. Борщева А. В., Ильченко С. В. Факторы конкурентоспособности предприятия //Бизнес и дизайн ревю. – 2018. – №. 1 (9). – С. 6
4 4. Оковкина, О. Н. Пути повышения конкурентоспособности предприятия / О. Н. Оковкина, А. П. Чупайда // Экономический журнал: электронный журнал. – URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=15252989&ysclid=ls4g07dbys545966910. – Дата публикации: 2010. – ISSN 2072-8220
5 5. Криворотов В., Калина А., Ерыпалов С. Конкурентоспособность предприятий и производственных систем. – Litres, 2022.
6 6. Повышение конкурентоспособности промышленных предприятий на основе развития инновационной деятельности: учебное пособие: Рекомендовано методическим советом Уральского федерального университета в качестве учебного пособия для студентов вуза, обучающихся по направлению подготовки 38.03.01 «Экономика» и 38.03.02 «Менеджмент» / Т. В. Матвеева [и др.]; Министерство образования и науки Российской Федерации, Уральский федеральный университет имени первого Президента России Б.Н. Ельцина. — Екатеринбург: Издательство Уральского университета, 2018. – 152 с. – ISBN 978-5-7996-2441-5
7 7. Иванов А.Ю. Монополизация ИТ-рынка // [Электронный ресурс] URL: https://www.gazeta.ru/tech/news/ 2020/04/11/n_14278327.shtml (дата обращения: 26.02.2021).
8 8. Рубцова О.Л. Монополии как фактор, сдерживающий развитие малого бизнеса в российской экономике (на примере г. Санкт Петербурга) // Российское предпринимательство. – 2014. - № 4 (250). – С. 23-31.
9 9. Опора России. Рекомендации по повышению конкурентоспособности малого и среднего бизнеса в России // Современная конкуренция. – 2009. - № 5. – С. 19-52.
10 10. Ишмухаметов Э.М., Хисаева А.И., Шайхутдинова Г.Ф. Государственное субсидирование как элемент организационно-экономического механизма развития предпринимательства // Актуальные вопросы современной науки: Сборник научных статей Международной научно-практической заочной конференции. – Уфа, 2018. – С. 343-347.
11 11. Андрюк П.В., Романович В.К. Особенности применения маркетинговых инструментов в продвижении услуг // Экономика и бизнес: теория и практика. – 2021. - № 1-1. – С. 16-19.
12 12. Ишмухаметов Э.М., Гайсина Р.Р., Хисаева А.И., Салихова С.Ф. Организационно-экономический механизм развития предпринимательства в электронной среде // Вестник УГНТУ. Серия: экономика. – 2018. - № 3 (25). – С. 125-133.
13 13. Одинев В.О. Информационные системы как элемент повышения конкурентоспособности малого и среднего бизнеса // ТДР. – 2009. - № 6. – С. 79-81.
14 14. Ўзбекистон Республикаси давлат статистика агентлигининг маълумотлари.// веб www.stat.uz.
Waiting