Insonning aql-zakovati, tafakkur darajasi, hayot falsafasi va jamiyatni rivojlantirishga intilishi butun bir xalqning, butun bir jamiyatning mentalitetini belgilaydi. Milliy taraqqiyotning bugungi tarixiy bosqichlarida xalqimiz ongu shuurida tarixiy xotirani tiklash, urf-odat va qadriyatlarimizni mutolaa qilish, ularni zamon talablaridan kelib chiqib boyitish va rivojlantirish, o‘zligimizni anglash, jahon hamjamiyatidan munosib o‘rin egallash uchun ulkan imkoniyatlar yaratilmoqda. Shu nuqtai nazardan, maqolada tarixiy ong va tarixiylik roli ochib berilgan
millatimiz o‘zligini va milliy mentalitetini shakllantirishda xotira.
A person’s intelligence, his level of thinking, life philosophy and efforts to develop society determine the mentality of an entire nation, an entire society. At today's historical stages of national development, great opportunities are being created to restore historical memory in the consciousness of our people, to read our traditions and values, to enrich and develop them based on the demands of the times, to realize our identity, to take a worthy place in the world community. From this point of view, the article reveals the role of historical consciousness and historical memory in the formation of the identity of our nation and national mentality.
Insonning aql-zakovati, tafakkur darajasi, hayot falsafasi va jamiyatni rivojlantirishga intilishi butun bir xalqning, butun bir jamiyatning mentalitetini belgilaydi. Milliy taraqqiyotning bugungi tarixiy bosqichlarida xalqimiz ongu shuurida tarixiy xotirani tiklash, urf-odat va qadriyatlarimizni mutolaa qilish, ularni zamon talablaridan kelib chiqib boyitish va rivojlantirish, o‘zligimizni anglash, jahon hamjamiyatidan munosib o‘rin egallash uchun ulkan imkoniyatlar yaratilmoqda. Shu nuqtai nazardan, maqolada tarixiy ong va tarixiylik roli ochib berilgan
millatimiz o‘zligini va milliy mentalitetini shakllantirishda xotira.
Интеллект человека, его уровень мышления, жизненная философия и усилия по развитию общества определяют менталитет целой нации, всего общества. На сегодняшних исторических этапах национального развития создаются большие возможности для восстановления исторической памяти в сознании нашего народа, прочтения наших традиций и ценностей, их обогащения и развития исходя из требований времени, осознания нашей идентичности, занять достойное место в мировом сообществе. С этой точки зрения, в статье раскрыта роль исторического сознания и исторической памяти в формировании идентичности нашей нации и национального менталитета.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Kurbaniyazova R.. | Dotsent, PhD | Toshkent tibbiyot akademiyasi Urganch filiali |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Мирзиёев Ш.М. (2022) Янги Ўзбекистон – тараққиёт стратегияси. –Тошкент: “Ўзбекистон”. – Б.263; 264. |
2 | 2. Каримов И.А. (1998) Тарихий хотирасиз келажак йўқ. –Тошкент: “Шарқ”, – Б.8; 23. |
3 | 3. Абдуллаев Р. ( 2007) Тарихий онг ва Ўзбекистоннинг замонавий тарих фани. Тарих ва ўзликни англаш: Ўзбекистон ва Германия XX асрда. – Тошкент. –Б. 6-12. |
4 | 4. Абдуллажонова Д. (2004) Тарихий онг ва тарихий хотира. // Фалсафа ва ҳуқуқ. – Тошкент. 2-сон, -Б.83. |
5 | 5. Бекмуродов М. (2011) Ўзбек менталитети. –Тошкент: “Info Capital Croup”, – Б.17;18. |
6 | 6. Ватан туйғуси. (1996) –Тошкент: Ўзбекистон. 1996. – Б.33 |
7 | 7. Жўраев Н. (2008) Тарих фалсафасининг назарий асослари. –Тошкент: “Маънавият”. – Б.327; 328. |
8 | 8. Maurise Xalbwachs. (1950) La memoire collective. –Paris: Presses Universitairis de France. |
9 | 9. Маҳкамов Қ. (2020) Тарихий онг ривожланиш тенденциялари. –Тошкент: “Наврўз”. – Б. 26-27; 43. |
10 | 10. Отамуратов С. (2008) Глобаллашув ва миллат (сиёсий-фалсафий таҳлил). – Тошкент: “Янги аср авлоди”. – Б.116; 117. |
11 | 11. Хальбвакс М. (2005) Коллективная и историческая память. // Неприкосноновенный запас. № 2-3, - С.22. |