Abu Bakr Kalobodiyning hadis ilmiga qo‘shgan hissasi juda katta bo‘lib, ayniqsa uning islomiy ta'limotlarning to‘g‘riligini va sofligini saqlashdagi ishlari bilan bog‘liqdir. Uning eng katta hissasi hadisga bo‘lgan yondashuvini ko‘rsatadi, bu esa tashqi va ichki ma’nolarni birlashtirib, tasavvuf va hadis ilmiga chuqur aloqadorligini aks ettiradi. Uning eng muhim asaridan biri Bahr al-Fawa'id fi Ma'onil Akhbar ("Xabarlarning Ma'nolaridagi Foydalar Ummoni") bo‘lib, unda hadislarning turli ma'nolari va sharhlari jamlangan. Abu Bakr Kalobodiy yuz mingdan ortiq hadisni yoddan bilgan, va shu orqali hadis ilmi bo‘yicha yetuk mutaxassis sifatida tanilgan. Uning asarlari keyinchalik Ibn Hajar al-Asqalaniy va Abdurauf Minovi kabi yirik olimlar tomonidan iqtibos keltirilgan. Kalobodiyning hadislar va ularning sharhlari orqali islom ilmlarini chuqurroq tushunishga qo‘shgan hissasi bugungi kunda ham davom etmoqda va bu ilmiy an'analar hozirgi olimlar tomonidan ham davom ettirilmoqda.
The contribution of Abu Bakr Kalobodiy to the science of Hadith is significant, particularly in the context of his work in preserving the authenticity and purity of Islamic teachings. His most notable contribution is his approach to Hadith, which combined both exoteric and esoteric interpretations, reflecting his deep involvement in both Sufism and Hadith studies. The key work that demonstrates his expertise is Bahr al-Fawa'id fi Ma'onil Akhbar (“The Ocean of Benefits in the Meanings of Narrations”), where he collected and provided interpretations for a vast array of Hadiths. Abu Bakr Kalobodiy, who memorized over one hundred thousand Hadiths, became well-known for his profound scholarship in Hadith and his efforts to establish the correct understanding of the sayings of the Prophet Muhammad (PBUH). His work was later referenced by major scholars such as Ibn Hajar al-Asqalani and Abdurauf Minovi, proving his lasting impact on Hadith studies. Through his writings and interpretations, Kalobodiy played a crucial role in shaping the understanding of Hadith in the Islamic world, establishing principles that scholars continue to follow today.
Abu Bakr Kalobodiyning hadis ilmiga qo‘shgan hissasi juda katta bo‘lib, ayniqsa uning islomiy ta'limotlarning to‘g‘riligini va sofligini saqlashdagi ishlari bilan bog‘liqdir. Uning eng katta hissasi hadisga bo‘lgan yondashuvini ko‘rsatadi, bu esa tashqi va ichki ma’nolarni birlashtirib, tasavvuf va hadis ilmiga chuqur aloqadorligini aks ettiradi. Uning eng muhim asaridan biri Bahr al-Fawa'id fi Ma'onil Akhbar ("Xabarlarning Ma'nolaridagi Foydalar Ummoni") bo‘lib, unda hadislarning turli ma'nolari va sharhlari jamlangan. Abu Bakr Kalobodiy yuz mingdan ortiq hadisni yoddan bilgan, va shu orqali hadis ilmi bo‘yicha yetuk mutaxassis sifatida tanilgan. Uning asarlari keyinchalik Ibn Hajar al-Asqalaniy va Abdurauf Minovi kabi yirik olimlar tomonidan iqtibos keltirilgan. Kalobodiyning hadislar va ularning sharhlari orqali islom ilmlarini chuqurroq tushunishga qo‘shgan hissasi bugungi kunda ham davom etmoqda va bu ilmiy an'analar hozirgi olimlar tomonidan ham davom ettirilmoqda.
Вклад Абу Бакра Калободия в науку хадисов имеет большое значение, особенно в контексте его работы по сохранению подлинности и чистоты исламских учений. Его главный вклад заключается в подходе к хадисам, который сочетал как экзотерическое, так и эзотерическое толкование, отражая его глубокое вовлечение в как суфизм, так и в науку хадисов. Его ключевая работа, демонстрирующая его знания, — Bahr al-Fawa'id fi Ma'onil Akhbar (“Океан полезных знаний о значениях хадисов”), в которой он собрал и предложил толкования для множества хадисов. Абу Бакр Калободий, который запомнил более ста тысяч хадисов, стал известен своей глубокой ученостью в области хадисов и его усилиями в установлении правильного понимания слов Пророка Мухаммада (мир ему). Его работы позже были процитированы такими великими учеными, как Ибн Хаджар аль-Аскаляни и Абдурауф Минови, что свидетельствует о его долговечном влиянии на науку хадисов. Через свои труды и толкования Калободий сыграл ключевую роль в формировании понимания хадисов в исламском мире, установив принципы, которые ученые продолжают использовать и по сей день.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Muxammadiyev S.. | mustaqil tadqiqotchi | Farg'ona davlat universiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Абу Бакр Калободий. ат-Таъарруф. Отақул Мавлонқул ўғли ва Мавлуда Отақул қизи таржимаси. –Тошкент: Адабиёт ва санъат, 2002. – Б. 13. |
2 | 2. Муҳаммад Порсо. Фаслу-л-хитоб. Қўлёзма. Бухоро: Когон, нақшбандия тариқати музейи фонди. Инв.42. 1443. – Б. 59 |
3 | 3. Ал-аълам. 5-ж. – Б. 295; Баҳра-л-фавоид. 1-ж. – Б. 48. |
4 | 4. Ибн Ҳажар Асқалоний.Фатҳу-л-Борий (араб тилида).1-ж. – Байрут. 1408/1988. – Б. 159. |
5 | 5. Қуръони карим маъноларининг таржима ва тафсири.// таржима ва изоҳлар муаллифи. Абдулазиз Мансур. – Т.: Мовароуннаҳр, 2018. – Б. ??? |
6 | 6. ал-Икмол, 6-жилд, 238-саҳифа; ал-Ансоб, 5-жилд, 248-саҳифа. |
7 | 7. Баҳра-л-фавоид (Қоҳира нашри), 116 ва кейинги саҳифалар. |
8 | 8. ал-Ансоб, 5-жилд, 422-саҳифа |
9 | 9. Мизона-л-иътидол, 7-жилд, 23-саҳифа (№ 9048 [8853]). |
10 | 10. Лисона-л-мизон, 8-жилд, 265-66-саҳифалар (№ 8123); ал-Ансоб, 1-жилд, 164-саҳифа. |