Ushbu maqolada neyromarketing — ya’ni nevrologik fanlar yutuqlarini marketing strategiyalariga integratsiya qilish orqali iste’molchilar xulqatvorini chuqur tahlil qilish konsepsiyasi yoritilgan. An’anaviy marketing usullaridan farqli ravishda, neyromarketing miyaning faoliyatini (EEG, fMRI, eye-tracking texnologiyalari orqali) o‘rganish orqali inson ongi va ongsiz qaror qabul qilish mexanizmlarini tahlil qiladi. Tadqiqotlarda neyrobiologik yondashuvlar yordamida reklama, brending va mahsulot joylashuvi samaradorligini oshirish imkoniyatlari ko‘rib chiqilgan. Ushbu maqola zamonaviy neuromarketing tadqiqotlari asosida qaror qabul qilish jarayonlariga ta’sir ko‘rsatuvchi omillarni aniqlashga qaratilgan.
This article presents a scientifically grounded analysis of neuromarketing — the integration of neuroscience into marketing strategies to better understand consumer behavior. Unlike traditional methods, neuromarketing investigates both conscious and unconscious decision-making processes by examining brain activity through techniques such as EEG, fMRI, and eye-tracking. The study focuses on how neurophysiological responses influence the effectiveness of advertising, branding, and product placement. Drawing from current research in neuroscience, the paper highlights the potential of neuromarketing to enhance marketing efficiency and consumer engagement.
Ushbu maqolada neyromarketing — ya’ni nevrologik fanlar yutuqlarini marketing strategiyalariga integratsiya qilish orqali iste’molchilar xulqatvorini chuqur tahlil qilish konsepsiyasi yoritilgan. An’anaviy marketing usullaridan farqli ravishda, neyromarketing miyaning faoliyatini (EEG, fMRI, eye-tracking texnologiyalari orqali) o‘rganish orqali inson ongi va ongsiz qaror qabul qilish mexanizmlarini tahlil qiladi. Tadqiqotlarda neyrobiologik yondashuvlar yordamida reklama, brending va mahsulot joylashuvi samaradorligini oshirish imkoniyatlari ko‘rib chiqilgan. Ushbu maqola zamonaviy neuromarketing tadqiqotlari asosida qaror qabul qilish jarayonlariga ta’sir ko‘rsatuvchi omillarni aniqlashga qaratilgan.
В статье рассматривается научно обоснованный подход нейромаркетинга — интеграция достижений нейронауки в маркетинговые стратегии для более глубокого понимания потребительского поведения. В отличие от традиционных методов, нейромаркетинг опирается на изучение мозговой активности (с использованием технологий ЭЭГ, ФМРТ и отслеживания взгляда) и анализирует как осознанные, так и неосознанные механизмы принятия решений. Особое внимание уделено влиянию нейрофизиологических факторов на эффективность рекламы, брендинга и позиционирования продукта. Статья опирается на актуальные нейромаркетинговые исследования, направленные на повышение воздействия маркетинга на потребителя
| № | Author name | position | Name of organisation |
|---|---|---|---|
| 1 | Shadiyeva M.J. | Student | Bukhara State University |
| № | Name of reference |
|---|---|
| 1 | Plassmann, H., Ramsøy, T. Z., & Milosavljevic, M. (2012). Branding the brain: A critical review and outlook. Journal of Consumer Psychology, 22(1), 18–36. https://doi.org/10.1016/j.jcps.2011.11.010 |
| 2 | Morin, C. (2011). Neuromarketing: The new science of consumer behavior. Society, 48(2), 131–135. https://doi.org/10.1007/s12115-010-9408-1 |
| 3 | Hubert, M., & Kenning, P. (2008). A current overview of consumer neuroscience. Journal of Consumer Behaviour, 7(4–5), 272–292. https://doi.org/10.1002/cb.251 |
| 4 | Smidts, A., Hsu, M., Sanfey, A. G., Boksem, M. A. S., Ebstein, R. B., Huettel, S. A., ... & Yoon, C. (2014). Advancing consumer neuroscience. Marketing Letters, 25(3), 257–267. https://doi.org/10.1007/s11002-014-9306-1 |
| 5 | Lee, N., Broderick, A. J., & Chamberlain, L. (2007). What is ‘neuromarketing’? A discussion and agenda for future research. International Journal of Psychophysiology, 63(2), 199–204. https://doi.org/10.1016/j.ijpsycho.2006.03.007 |