34

Ushbu maqolada o‘qituvchilarda fasilitatorlikning psixologik sifatlarini rivojlantirish usullari ko‘rib chiqiladi. Fasilitatorlik —bu o‘qituvchining o‘quv jarayonida yo‘l-yo‘riq ko‘rsatuvchi, qo‘llab-quvvatlovchi va o‘quvchilarning mustaqil fikrlashini rag‘batlantiruvchi rolidir. Maqolada fasilitatorlik uchun zarur bo‘lgan empatiya, faol tinglash, moslashuvchanlik, o‘z-o‘zini anglash kabi psixologik sifatlarni rivojlantirish strategiyalari tahlil qilinadi. Shuningdek, ushbu sifatlarni shakllantirishda treninglar, refleksiya va mentorlikning ahamiyati muhokama qilinadi.

  • Количество прочтений 34
  • Дата публикации 10-06-2025
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы 7-16
Ўзбек

Ushbu maqolada o‘qituvchilarda fasilitatorlikning psixologik sifatlarini rivojlantirish usullari ko‘rib chiqiladi. Fasilitatorlik —bu o‘qituvchining o‘quv jarayonida yo‘l-yo‘riq ko‘rsatuvchi, qo‘llab-quvvatlovchi va o‘quvchilarning mustaqil fikrlashini rag‘batlantiruvchi rolidir. Maqolada fasilitatorlik uchun zarur bo‘lgan empatiya, faol tinglash, moslashuvchanlik, o‘z-o‘zini anglash kabi psixologik sifatlarni rivojlantirish strategiyalari tahlil qilinadi. Shuningdek, ushbu sifatlarni shakllantirishda treninglar, refleksiya va mentorlikning ahamiyati muhokama qilinadi.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Mamanova D.O. magistrant Xalqaro Nordik Universiteti
Название ссылки
1 1.Rogers C. A way of being. —Boston Houghton Mifflin Company, 1980.—c. 89-104.2.Urazov S.S. O‘qituvchilarning psixologik moslashuvi va fasilitatorlik ko‘nikmalarini shakllantirish. Maqola. “Ta'lim va innovatsiyalar” jurnali. 3-son. 2022. 3.Zajonc R. Social facilitation. -Science, 1965,-c. 269-274.4.Абдуллина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. М.: Просвещение, 1984.—208с.5.Абрамова Г.С. Iрактикум по психологическому консультированию. М., 1995,—128с.6.Абульханова-Славская К.А. Деятельность и психология личности. М.: Наука, 1980.—336с.7.Абульханова-Славская К.А. Типология личности и гуманистический подход // Гуманистические проблемы психологической теории. М., 1995.—40с.8.Бодалев А.А. Психология о личности. М.: Изд-во Моск. ун-та, 1988.—188с.9.Shokhsanam, T. (2024). Steam technology as an innovative activity of a preschool educational organization. American journal of education and learning, 2(5), 454-459.10.Jahongir Ulug’bek og’li, A., & Abubakirovna, D. Z. (2024). Neurosis and neurotic disorders. Western European Journal of Medicine and Medical Science, 2(12), 28-30.11.Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления / Пер. с англ. Н. М. Никольской; Под ред. (и с предисл.) Н. Д. Виноградова. —М.: Мир, 1915. —202 с.12.Кузьмина Н.В. Очерки психологии труда учителя. Л. 1967. —184с.13.Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: В 2т.—М.: Педагогика, 1983.Т. 1.—391с.14.Митина Л.М. Личностное и профессиональное развитие человека в новых социально-экономических условиях//Вопр. психологии, 1997. No4.с.28-38.15.Роджерс К.Р. Личные размышления относительно преподавания и учения. // Открытое образование.—1993.—No5-6.—с. 8-12.16.Роджерс Н. Путь к целостности: человеко-центрированная терапия на основе экспрессивных искусств. //Вопросы психологии. —1995. —No1.—с. 8-10.17.Сериков Г.Н. Образование: аспекты системного отражения.—Курган: Изд-во «Зауралье», 1997.—464.18.Симонов В.П. Диагностика личности и профессионального мастерства преподавателей: Учеб. пособие для студентов педвузов, учителей и слушателей ФПК.—М.: Международная педагогическая академия, 1995.—192с.19.Симонов В.П. Педагогический менеджмент.—М.: Российское педагогическое агенство, 1997.—264с.20.Сластенин В.А. О современных подходах к подготовке учителя. // Педагог, наука, технология, практика, 1996. No1 с. 17-2921.Теплов Б.М. Избранные труды: В 2т.—М.: Педагогика, 1985. Т.—329с.22.Шевченко С.Д. Школьный урок: как научить каждого.—М.: Просвещение, 1991.—175с.
В ожидании