Ushbu maqolada o‘qituvchilarda fasilitatorlikning psixologik sifatlarini rivojlantirish usullari ko‘rib chiqiladi. Fasilitatorlik —bu o‘qituvchining o‘quv jarayonida yo‘l-yo‘riq ko‘rsatuvchi, qo‘llab-quvvatlovchi va o‘quvchilarning mustaqil fikrlashini rag‘batlantiruvchi rolidir. Maqolada fasilitatorlik uchun zarur bo‘lgan empatiya, faol tinglash, moslashuvchanlik, o‘z-o‘zini anglash kabi psixologik sifatlarni rivojlantirish strategiyalari tahlil qilinadi. Shuningdek, ushbu sifatlarni shakllantirishda treninglar, refleksiya va mentorlikning ahamiyati muhokama qilinadi.
Ushbu maqolada o‘qituvchilarda fasilitatorlikning psixologik sifatlarini rivojlantirish usullari ko‘rib chiqiladi. Fasilitatorlik —bu o‘qituvchining o‘quv jarayonida yo‘l-yo‘riq ko‘rsatuvchi, qo‘llab-quvvatlovchi va o‘quvchilarning mustaqil fikrlashini rag‘batlantiruvchi rolidir. Maqolada fasilitatorlik uchun zarur bo‘lgan empatiya, faol tinglash, moslashuvchanlik, o‘z-o‘zini anglash kabi psixologik sifatlarni rivojlantirish strategiyalari tahlil qilinadi. Shuningdek, ushbu sifatlarni shakllantirishda treninglar, refleksiya va mentorlikning ahamiyati muhokama qilinadi.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Mamanova D.O. | magistrant | Xalqaro Nordik Universiteti |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | 1.Rogers C. A way of being. —Boston Houghton Mifflin Company, 1980.—c. 89-104.2.Urazov S.S. O‘qituvchilarning psixologik moslashuvi va fasilitatorlik ko‘nikmalarini shakllantirish. Maqola. “Ta'lim va innovatsiyalar” jurnali. 3-son. 2022. 3.Zajonc R. Social facilitation. -Science, 1965,-c. 269-274.4.Абдуллина О.А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования. М.: Просвещение, 1984.—208с.5.Абрамова Г.С. Iрактикум по психологическому консультированию. М., 1995,—128с.6.Абульханова-Славская К.А. Деятельность и психология личности. М.: Наука, 1980.—336с.7.Абульханова-Славская К.А. Типология личности и гуманистический подход // Гуманистические проблемы психологической теории. М., 1995.—40с.8.Бодалев А.А. Психология о личности. М.: Изд-во Моск. ун-та, 1988.—188с.9.Shokhsanam, T. (2024). Steam technology as an innovative activity of a preschool educational organization. American journal of education and learning, 2(5), 454-459.10.Jahongir Ulug’bek og’li, A., & Abubakirovna, D. Z. (2024). Neurosis and neurotic disorders. Western European Journal of Medicine and Medical Science, 2(12), 28-30.11.Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления / Пер. с англ. Н. М. Никольской; Под ред. (и с предисл.) Н. Д. Виноградова. —М.: Мир, 1915. —202 с.12.Кузьмина Н.В. Очерки психологии труда учителя. Л. 1967. —184с.13.Леонтьев А.Н. Избранные психологические произведения: В 2т.—М.: Педагогика, 1983.Т. 1.—391с.14.Митина Л.М. Личностное и профессиональное развитие человека в новых социально-экономических условиях//Вопр. психологии, 1997. No4.с.28-38.15.Роджерс К.Р. Личные размышления относительно преподавания и учения. // Открытое образование.—1993.—No5-6.—с. 8-12.16.Роджерс Н. Путь к целостности: человеко-центрированная терапия на основе экспрессивных искусств. //Вопросы психологии. —1995. —No1.—с. 8-10.17.Сериков Г.Н. Образование: аспекты системного отражения.—Курган: Изд-во «Зауралье», 1997.—464.18.Симонов В.П. Диагностика личности и профессионального мастерства преподавателей: Учеб. пособие для студентов педвузов, учителей и слушателей ФПК.—М.: Международная педагогическая академия, 1995.—192с.19.Симонов В.П. Педагогический менеджмент.—М.: Российское педагогическое агенство, 1997.—264с.20.Сластенин В.А. О современных подходах к подготовке учителя. // Педагог, наука, технология, практика, 1996. No1 с. 17-2921.Теплов Б.М. Избранные труды: В 2т.—М.: Педагогика, 1985. Т.—329с.22.Шевченко С.Д. Школьный урок: как научить каждого.—М.: Просвещение, 1991.—175с. |