Мақолада нейминг технологиясининг мақсади, вазифалари, ном яратишнинг лингвистик асослари, номларга қўйиладиган талаблар, номларнинг семантик-функционал хусусиятлари, ўзбек тилида ном яратишнинг миллий-маданий жиҳатлари ҳақида маълумот берилди. Ишлаб чиқариш, савдосотиқ объектлари, маҳсулотлар, уларнинг маркаси (бренди)га берилган номларда нафақат маҳсулот ҳақидаги маълумотлар жамланиши, балки у ҳақидаги тил эгаларининг миллиймаданий қарашлари, тасаввурлари ифода топиши лозимлиги, ном орқали инсон тафаккурида маҳсулотга хос энг муҳим жиҳатлар тасаввури шаклланиши мақсадга мувофиқлиги ҳақида хулосалар баён этилди. Шу билан бирга, ном яратишнинг технологик механизмлари бўйича тавсиялар берилди. Ўзбек тили мисолида миллий тилларга хос ном яратиш моделлари ишлаб чиқилди.
Мақолада нейминг технологиясининг мақсади, вазифалари, ном яратишнинг лингвистик асослари, номларга қўйиладиган талаблар, номларнинг семантик-функционал хусусиятлари, ўзбек тилида ном яратишнинг миллий-маданий жиҳатлари ҳақида маълумот берилди. Ишлаб чиқариш, савдосотиқ объектлари, маҳсулотлар, уларнинг маркаси (бренди)га берилган номларда нафақат маҳсулот ҳақидаги маълумотлар жамланиши, балки у ҳақидаги тил эгаларининг миллиймаданий қарашлари, тасаввурлари ифода топиши лозимлиги, ном орқали инсон тафаккурида маҳсулотга хос энг муҳим жиҳатлар тасаввури шаклланиши мақсадга мувофиқлиги ҳақида хулосалар баён этилди. Шу билан бирга, ном яратишнинг технологик механизмлари бўйича тавсиялар берилди. Ўзбек тили мисолида миллий тилларга хос ном яратиш моделлари ишлаб чиқилди.
В статье разъясняются цели, задачи и лингвистические основы технологии именования, требования к именам, семантико-функциональные свойства имен, приводятся сведения о национально-культурных аспектах создания имен в узбекском языке. Названия, даваемые производственным, торговым объектам, товарам, их бренду, должны не только содержать информацию о товаре, но и отражать национально-культурные взгляды и представления носителей языка, по названию которых был сделан вывод о том, что желательно сформировать представление о наиболее важных специфических аспектах продукта в мышлении человека. Одновременно были даны рекомендации по технологическим механизмам создания имен. Названия национальных языковых моделей были разработаны на примере узбекского языка.
This article explains the goals, objectives, and linguistic foundations of naming technology, requirements for names, semantic-functional properties of names, gives information on the national and cultural aspects of creating names in the Uzbek language. The names given to production, trade objects, products, their brand must not only contain information about the product, but also reflect the national-cultural views and visions of the language owners, by the name it was concluded that it is desirable to form an idea of the most important product-specific aspects in human thinking. At the same time, recommendations were made on technological mechanisms of creating names. The names of the national language models were developed on the example of Uzbek.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | LUTFULLAEVA D.E. | Филология фанлари доктори, профессор | Ўзбекистон халқаро ислом академияси |
2 | SAPARNIYAZOVA M.. | Филология фанлари номзоди, доцент | Алишер Навоий номидаги Тошкент давлат Ўзбек тили ва адабиёти университети |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Сасина С.А. Лингвистические аспекты нейминга (на материале англоязычных брендов) // Вестник АГУ. Выпуск 2 (197) 2017. — С. 113–118. |
2 | Казанская Л.П. Лингвистические проблемы нейминга. Linguistica Bidgostiana. Vol. IX. — Bydgoszcz. 2012. — С. 92–101. |
3 | Панкрухин А.П. Маркетинг: большой толковый словарь. — М.: Омега-Л., 2008. — 261 c. |
4 | Marketopedia. Онлайн-энциплопедия маркетинга. — URL: http://marketopedia.ru/114-naming.html |
5 | Финансовый словарь. — URL: https://dic.academic.ru/dic.nsf/fin _enc/25717 |
6 | Викислоарь. — URL: https://ru.wiktionary.org/wiki/ |
7 | Кожанова В.Ю. Лингвистические основы наименований брендов (на примере английского и русского языков): Автореф. дисс. канд. филол. наук. — Кранснодар. 2007. — 19 c. |