Ushbu maqolada STEAM texnologiyasining ta’lim jarayonidagi o‘rni, amaliyotda tadbiq etishdagi jarayonlar, STEAMning amaliyot bilan bog‘liqligi, tajriba o‘tkazish xonalarining tashkil etilishi va ko‘zlangan maqsad, texnologiyaning bola hayotidagi ahamiyati va uning xususiyatlari, STEAM ta’lim texnologiyasini maktabgacha ta’limda qo‘llashning me’yoriy-uslubiy asoslari, maktabgacha ta’lim tashkilotlarida STEAM dasturi asosida tashkil etiladigan barcha faoliyatlarda bolaning faolligi haqida hamda ta’lim muassasalarida STEAM ta’limini joriy etishdan asosiy maqsad bolalarning qiziqishlarini maktabgacha ta’lim yoshidan erta aniqlash va iqtidorini, ijodkorligini rivojlantirishga yo‘naltirish haqida so‘z brogan. Asosan shunga ko‘ra ta’limning yangi tizimiga o‘tishda pedagoglarni qayta tayyorlash masalasiga jiddiy e’tibor qaratilganligi va bugungi davr kelajak texnologiyalar taraqqiyotiga qaratilgan hamda bolalarni tarbiyalaydigan o‘qituvchilar, tarbiyachilar texnologiyalarning kelajagini to‘gri belgilab olishi, bu yo‘lda har qanday to‘siqlarni bartaraf etib bor imkoniyatlarni ishga solish va bolalarning dunyoqarashini kengaytirib borish maqsad qilib olinganligi, STEAM ta’limi tabiiy va iqtisodiy fanlar yo‘nalishida bolalarning egallagan bilim, ko‘nikma va malakalarini kundalik hayot bilan bog‘liqligini ko‘rsatishda mashg‘ulotlarda o‘quv tadqiqotlarini o‘tkazish, tajribalarni bajarish, loyihalashtirilgan yo‘naltirilgan ijodkorligini tarbiyalash, yangiliklar yaratishga bo‘lgan qiziqishlarini rivojlantirish imkonini yaratishi.Bolalarning intellektual qobilyatlarini ilmiy va texnologik ijodkorlikka jalb qilish imkoniyati bilan STEAM ta’limi rivojlantirilganligi u bolalarning aniq, tabiiy fanlarga bo‘lgan qiziqishlarini rivojlanishiga qaratilgan o‘quv dasturiga asoslanganligi.
Ushbu maqolada STEAM texnologiyasining ta’lim jarayonidagi o‘rni, amaliyotda tadbiq etishdagi jarayonlar, STEAMning amaliyot bilan bog‘liqligi, tajriba o‘tkazish xonalarining tashkil etilishi va ko‘zlangan maqsad, texnologiyaning bola hayotidagi ahamiyati va uning xususiyatlari, STEAM ta’lim texnologiyasini maktabgacha ta’limda qo‘llashning me’yoriy-uslubiy asoslari, maktabgacha ta’lim tashkilotlarida STEAM dasturi asosida tashkil etiladigan barcha faoliyatlarda bolaning faolligi haqida hamda ta’lim muassasalarida STEAM ta’limini joriy etishdan asosiy maqsad bolalarning qiziqishlarini maktabgacha ta’lim yoshidan erta aniqlash va iqtidorini, ijodkorligini rivojlantirishga yo‘naltirish haqida so‘z brogan. Asosan shunga ko‘ra ta’limning yangi tizimiga o‘tishda pedagoglarni qayta tayyorlash masalasiga jiddiy e’tibor qaratilganligi va bugungi davr kelajak texnologiyalar taraqqiyotiga qaratilgan hamda bolalarni tarbiyalaydigan o‘qituvchilar, tarbiyachilar texnologiyalarning kelajagini to‘gri belgilab olishi, bu yo‘lda har qanday to‘siqlarni bartaraf etib bor imkoniyatlarni ishga solish va bolalarning dunyoqarashini kengaytirib borish maqsad qilib olinganligi, STEAM ta’limi tabiiy va iqtisodiy fanlar yo‘nalishida bolalarning egallagan bilim, ko‘nikma va malakalarini kundalik hayot bilan bog‘liqligini ko‘rsatishda mashg‘ulotlarda o‘quv tadqiqotlarini o‘tkazish, tajribalarni bajarish, loyihalashtirilgan yo‘naltirilgan ijodkorligini tarbiyalash, yangiliklar yaratishga bo‘lgan qiziqishlarini rivojlantirish imkonini yaratishi.Bolalarning intellektual qobilyatlarini ilmiy va texnologik ijodkorlikka jalb qilish imkoniyati bilan STEAM ta’limi rivojlantirilganligi u bolalarning aniq, tabiiy fanlarga bo‘lgan qiziqishlarini rivojlanishiga qaratilgan o‘quv dasturiga asoslanganligi.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Tairova M.B. | professor | ADPI |
2 | Azimjonova M.B. | o'qituvchi | ADPI |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | 1. Grosheva I.V., Yevstafeva L.G., Maxmudova D.T., Nabixanova Sh.B., Pak S.V., Djanpeisova G.E. “Ilk qadam” davlat o‘quv dasturi T: 2018. 1-81-b; |
2 | 2. Волосовес Т.С., Маркова В.А., Аверина С.А.. СТЕМ-образование детей дошколного и младшего школного возраста. Лаборатория знаний 2019. |
3 | 3. Berdiyeva M.M., G‘afforova X.Y., Choriyeva S.Ch. Toshkent “METODIST NASHRIYOTI’’ -2023. 68-b |
4 | 4. Маркова В. А., Аверин С. А. Образовательный модуль “Дидактическая система Фридриха Фрёбеля”. - М., 2018. Э.Д. |
5 | 5. Жукова A.A. Программа дополнительного образования по конструированию, ориентированная на детей от 5 до 7 лет «лего-мастер». Излучинск, 2018 |