Maktabgacha ta’lim tizimini qayta qurishning asosiy yo‘nalishlaridan biri bolaning o‘ziga xos individual xususiyatlari, imkoniyatlari, layoqati va qobiliyatlarini e’tiborga olgan holda uni shaxs sifatida mukammal rivojlantirishga qaratilgan ta’limdir. Bizning asosiy vazifamiz maktabgacha yoshdagi bolalarni bilimga undash, faollikka chaqirish, amaliy faoliyatning har bir turida matematik tushunchalarning muhimligini ko‘rsatish, fikrlashga o‘rgatishdan iboratdir. Mazkur maqolada ham maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarda mustaqil, faol matematik tushunchalarni rivojlantirish, shu bilan birgalikda ularning bilish jarayonlarini yuksaltirishga oid fikr mulohazalar bayon etilgan.
Maktabgacha ta’lim tizimini qayta qurishning asosiy yo‘nalishlaridan biri bolaning o‘ziga xos individual xususiyatlari, imkoniyatlari, layoqati va qobiliyatlarini e’tiborga olgan holda uni shaxs sifatida mukammal rivojlantirishga qaratilgan ta’limdir. Bizning asosiy vazifamiz maktabgacha yoshdagi bolalarni bilimga undash, faollikka chaqirish, amaliy faoliyatning har bir turida matematik tushunchalarning muhimligini ko‘rsatish, fikrlashga o‘rgatishdan iboratdir. Mazkur maqolada ham maktabgacha tarbiya yoshidagi bolalarda mustaqil, faol matematik tushunchalarni rivojlantirish, shu bilan birgalikda ularning bilish jarayonlarini yuksaltirishga oid fikr mulohazalar bayon etilgan.
Одним из основных направлений реструктуризации системы дошкольного образования является образование, направленное на идеальное развитие ребенка с учетом уникальных индивидуальных особенностей, возможностей, навыков и умений ребенка. Наша главная задача – побудить детей дошкольного возраста к обучению, призвать их к активности, показать значение математических понятий во всех видах практической деятельности, научить их мыслить. В данной статье представлены мнения о развитии самостоятельных, активных математических представлений у детей дошкольного возраста, а также совершенствовании их познавательных процессов.
One of the main directions of restructuring of the preschool education system is education aimed at the perfect development of the child, taking into account the unique individual characteristics, capabilities, skills and abilities of the child. Our main task is to encourage children of preschool age to learn, to call them to be active, to show the importance of mathematical concepts in every type of practical activity, and to teach them to think. In this article, opinions on the development of independent, active mathematical concepts in children of preschool age, as well as the improvement of their cognitive processes, are presented.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Achilov O.M. | “Maktabgacha ta’lim” kafedrasi o‘qituvchisi | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti farmoni bilan 2017-2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha harakatlar strategiyasi to‘g‘risidagi PF-4947-sonli farmon. 2017-yil 7-fevral https://lex.uz/docs/-3107036 |
2 | Z.T.Nishonova, G.Kalimova, A.Gʻ.Turg‘unboyeva, M.X.Asranboyeva. Bolalar psixologiyasi va psixodiagnostikasi. – Toshkent. 2017. – B. 80-82. |
3 | Рубенштейн, Л. С. Основы общей психологии. – М.: Педагогика, 1989. |
4 | Леонтьев Д.А. Психология смысла: природа, строение и динамика смысловой реальности. – М.: Смысл, 1999. |
5 | Выготский Л.С. Проблема возратной периодизации психического развития // Вопросы психологии. 1972. |
6 | Давыдов В. В., Виды обобщения в обучении, М., 1972 |
7 | Jalilova S.X. Maktabgacha yoshdagi bolalar psixologiyasi. ¬– Toshkent: «Faylasuflar». 2017 – B. 138-167. |
8 | Fotima Qodirova, Shoista Toshpo‘latova, Nargiza Kayumova, Malohat A’zamova Maktabgacha pedagogika // Tafakkur nashriyoti. – Toshkent. 2019 – B. 3-10 |
9 | Atayeva. N, Salayeva.M, Hasanov. S .Umumiy Pedagogika. – Toshkent. 2013 |
10 | Скаткин М. Н., Совершенствование процесса обучения. М., 1971 |