76

Ushbu maqola informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish jarayonini transformatsiyalashning pedagogik muammolari va yechimlarini ko‘rib chiqadi. Maqolada o‘qitishning zamonaviy metodologiyalari, yangi pedagogik texnologiyalarni joriy etish, va raqamli ta’lim resurslaridan foydalanish orqali o‘quvchilarni ta’lim jarayoniga faol jalb etishning ahamiyati ta’kidlanadi. Shuningdek, informatika fanini o‘qitishda innovatsion pedagogik uslublar, masalan, aralash o‘qish (blended learning), gamifikatsiya va interaktiv metodlar yordamida o‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish masalalari yoritiladi. O‘quvchilarning kompetensiyalarini baholash tizimi va o‘qituvchilarning malakasini oshirish bo‘yicha olimlarning ilmiy ishlaridan foydalanilgan. Maqola informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitishning sifatini oshirish, o‘quvchilarni zamonaviy raqamli dunyoga tayyorlash hamda ta’lim jarayonini yanada samarali qilish uchun taklif etilgan pedagogik yechimlarni o‘z ichiga oladi.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 08-01-2025
  • Read count 76
  • Date of publication 25-12-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages115-122
Ўзбек

Ushbu maqola informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitish jarayonini transformatsiyalashning pedagogik muammolari va yechimlarini ko‘rib chiqadi. Maqolada o‘qitishning zamonaviy metodologiyalari, yangi pedagogik texnologiyalarni joriy etish, va raqamli ta’lim resurslaridan foydalanish orqali o‘quvchilarni ta’lim jarayoniga faol jalb etishning ahamiyati ta’kidlanadi. Shuningdek, informatika fanini o‘qitishda innovatsion pedagogik uslublar, masalan, aralash o‘qish (blended learning), gamifikatsiya va interaktiv metodlar yordamida o‘quvchilarning bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish masalalari yoritiladi. O‘quvchilarning kompetensiyalarini baholash tizimi va o‘qituvchilarning malakasini oshirish bo‘yicha olimlarning ilmiy ishlaridan foydalanilgan. Maqola informatika va axborot texnologiyalarini o‘qitishning sifatini oshirish, o‘quvchilarni zamonaviy raqamli dunyoga tayyorlash hamda ta’lim jarayonini yanada samarali qilish uchun taklif etilgan pedagogik yechimlarni o‘z ichiga oladi.

Русский

В данной статье рассматриваются педагогические проблемы и пути решения трансформации процесса обучения информатике и информационным технологиям. В статье подчеркивается важность активного вовлечения студентов в образовательный процесс посредством использования современных методик обучения, внедрения новых педагогических технологий, использования цифровых образовательных ресурсов. Также при преподавании информатики будут освещаться вопросы развития знаний и умений учащихся с помощью инновационных педагогических методов, таких как смешанное обучение, геймификация и интерактивные методы. Использованы научные труды ученых по системе оценки компетенций студентов и повышению квалификации преподавателей. В статье предложены педагогические решения, позволяющие повысить качество обучения информатике и информационным технологиям, подготовить учащихся к современному цифровому миру, сделать образовательный процесс более эффективным.

English

This article examines the pedagogical problems and solutions of transforming the process of teaching informatics and information technologies. The article emphasizes the importance of actively involving students in the educational process through the use of modern teaching methodologies, the introduction of new pedagogical technologies, and the use of digital educational resources. Also, issues of developing students’ knowledge and skills with the help of innovative pedagogical methods, such as blended learning, gamification and interactive methods, will be covered in the teaching of computer science. The scientific works of scientists on the system of evaluating students’ competencies and improving the qualifications of teachers were used. The article includes proposed pedagogical solutions to improve the quality of teaching informatics and information technologies, prepare students for the modern digital world, and make the educational process more effective.

Author name position Name of organisation
1 Kunnazarov .I. O‘qituvchi Ajiniyoz nomidagi Nukus davlat pedagogika instituti
Name of reference
1 O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Raqamli O‘zbekiston – 2030” strategiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi qarori. PQ-6079-son. 2020-yil 6-noyabr.
2 O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2022–2026-yillarda Yangi O‘zbekiston taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida”gi farmoni. PF-81-son. 2022-yil 28-mart.
3 Белкин, В. И., Щедровицкий, Л. Н. Трансформация педагогических моделей. Москва: Издательство «Педагогика», 2018.
4 Беляев, С. С. Эффективность применения информационных технологий в образовательных процессах. Новосибирск: Инновационная педагогика, 2019.
5 Потанин, В. П., Грицюк, В. П. Геймификация в обучении: Методические аспекты и практика. Красноярск: Центр образования и технологий, 2021.
6 Джуринский, М. К., Ефремов, М. Г. Программы повышения квалификации учителей: Инновационные подходы. Москва: Издательство профессионального развития, 2017.
7 Пискунов, М. С. Методы преподавания информатики и алгоритмизации для учителей. Ташкент: Академия образования Узбекистана, 2020.
8 Селезнева, О. П., Иванов, Е. А. Многоступенчатые системы оценки: Теория и практика. Екатеринбург: Издательство высшего образования, 2022.
9 Zaripova M.Q., Bo‘lajak o‘qituvchilarning kasbiy faoliyatida yangi axborot texnologiyalaridan foydalanish nazariyasi. Academic Research in Educational Sciences. 2021.
Waiting