Mazkur maqolada pedagoglarda o‘z-o‘zini boshqarishning psixologik asoslari, jahon va yurtimiz psixologiya ilmida pedagoglarda o‘z-o‘zini boshqarishning ilmiy tahlili va o‘rganilishi, o‘z-o‘zini boshqarishning psixologik jihatlari, o‘z-o‘zini tartibga solish tuzilmasi, o‘qituvchining mustaqil ravishda bilimlarni o‘zlashtirib o‘z malakasini oshirib borishi haqida so‘z yuritilib ularning tahlili ochib berilgan. Shuningdek, hozirgi kunda davlatimiz va jamiyatimizda ta’lim sifatini oshirish, bozor iqtisodiyoti talablariga javob bera oladigan yetuk yosh avlodni tarbiyalashga jiddiy e’tibor qaratilayotgan bo‘lsa bu vazifalarni ijrosini ta’minlash bevosita pedagoglarning o‘z-o‘zini boshqarishi va mustaqil ravishda bilimlarni o‘zlashtirib o‘z malakasini oshirib borishi bilan bog‘liq. Maqola pedagogik faoliyatni zamonaviy talablar asosida tashkil etish va samaradorligini oshirishga qaratilganligi bilan pedagoglar va tadqiqotchilar uchun muhim ilmiy-amaliy asos bo‘lib xizmat qiladi.
Mazkur maqolada pedagoglarda o‘z-o‘zini boshqarishning psixologik asoslari, jahon va yurtimiz psixologiya ilmida pedagoglarda o‘z-o‘zini boshqarishning ilmiy tahlili va o‘rganilishi, o‘z-o‘zini boshqarishning psixologik jihatlari, o‘z-o‘zini tartibga solish tuzilmasi, o‘qituvchining mustaqil ravishda bilimlarni o‘zlashtirib o‘z malakasini oshirib borishi haqida so‘z yuritilib ularning tahlili ochib berilgan. Shuningdek, hozirgi kunda davlatimiz va jamiyatimizda ta’lim sifatini oshirish, bozor iqtisodiyoti talablariga javob bera oladigan yetuk yosh avlodni tarbiyalashga jiddiy e’tibor qaratilayotgan bo‘lsa bu vazifalarni ijrosini ta’minlash bevosita pedagoglarning o‘z-o‘zini boshqarishi va mustaqil ravishda bilimlarni o‘zlashtirib o‘z malakasini oshirib borishi bilan bog‘liq. Maqola pedagogik faoliyatni zamonaviy talablar asosida tashkil etish va samaradorligini oshirishga qaratilganligi bilan pedagoglar va tadqiqotchilar uchun muhim ilmiy-amaliy asos bo‘lib xizmat qiladi.
В данной статье рассматриваются психологические основы самоуправления у педагогов, научный анализ и исследование самоуправления у педагогов в психологии мира и нашей страны, психологические аспекты самоуправления, структура само регуляции. обсуждаются способности учителя самостоятельно приобретать знания и совершенствовать свои навыки и раскрывается их анализ. Также, если сегодня в нашей стране и обществе уделяется серьезное внимание повышению качества образования, воспитанию зрелого молодого поколения, способного отвечать требованиям рыночной экономики, то обеспечение выполнения этих обязанностей напрямую зависит от самоуправления педагогов и самостоятельное приобретение знаний. Это связано с повышением квалификации. Статья служит важной научно-практической основой для педагогов и исследователей, так как направлена на повышение эффективности и организации педагогической деятельности на основе современных требований.
This article discusses the psychological foundations of self-government among teachers, scientific analysis and research on self-government among teachers in the psychology of the world and our country, psychological aspects of self-government, and the structure of self-regulation. The teacher’s abilities to independently acquire knowledge and improve their skills are discussed and their analysis is revealed. Also, if today in our country and society serious attention is paid to improving the quality of education, educating a mature young generation capable of meeting the requirements of a market economy, then ensuring the fulfillment of these responsibilities directly depends on the self-government of teachers and the independent acquisition of knowledge. This is due to advanced training. The article serves as an important scientific and practical basis for teachers and researchers, as it is aimed at increasing the efficiency and organization of teaching activities based on modern requirements.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Maxmudov S.K. | “Pedagogika va psixologiya” kafedrasi dotsenti | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Бабич О.М. Методы саморегуляции и психологической разгрузки. – Воронеж: Издат. полиграф. центр Воронежского гос. ун-та, 2008. |
2 | Зинченко В.П. ...Как построить свое «я». – М.: Педагогика, 1991. – 136 с. |
3 | Sh.Maxmudov. Pedagogik psixologiya / uslubiy qo‘llanma. – Denov, 2023. |
4 | Конопкин О.А. Общая способность к произвольной саморегуляциикак фактор субъектного развития // Вопросы психологии, 2004. |
5 | Андреев В.И. Педагогика: Учебный курс для творческого саморазвития. – Казань: Центр инновац. технологий, 2003. – 608 с. |
6 | Песталоцци И.Г. Избранные педагогические сочинения. В 2-х т. – М.: Педагогика, 1981. Т. 2. – 416 с. |