Hozirgi davrda ta’lim sohasida yuz berayotgan tub islohotlar, pedagogik texnologiyalarning tezkor rivojlanishi, raqamli vositalarning keng tatbiqi o‘quv jarayonini tubdan yangilashni talab etmoqda. Ayniqsa, san’at va madaniyat bilan bog‘liq fanlarni, xususan, musiqa ta’limini o‘qitishda yangicha yondashuvlarga ehtiyoj ortib bormoqda. Bo‘lajak musiqa o‘qituvchilarini tayyorlashda faqatgina nazariy bilimlarni emas, balki ularning ijodiy fikrlash qobiliyatini rivojlantirish ham muhim o‘rin egallaydi. Chunki musiqa o‘qituvchisi – bu faqat bilim beruvchi emas, balki ijodiy shaxslarni tarbiyalovchi, estetik did va madaniyatni shakllantiruvchi murabbiydir. Mazkur maqolada bo‘lajak musiqa o‘qituvchilarining ijodiy fikrlash qobiliyatini shakllantirishda integrativ yondashuv va simulyativ texnologiyalarning uyg‘un holda qo‘llanilishi tahlil qilinadi. Integratsiya orqali musiqa ta’limini boshqa fanlar bilan uyg‘unlashtirish, simulyatsiya orqali esa o‘quvchilarning faol ishtirokini ta’minlash orqali ijodiy fikrlashni rivojlantirish usullari ko‘rsatib beriladi. Maqolada integrativ va simulyativ yondashuvlarning uyg‘unlashuvi orqali bo‘lajak musiqa o‘qituvchilarining ijodiy kompetensiyasini shakllantirish yo‘llari, amaliy misollar, metodik tavsiyalar va tadqiqot natijalari keng yoritilgan. Tadqiqot natijalari asosida musiqa ta’limi sohasida zamonaviy texnologiyalarni tatbiq etish, pedagogik jarayonni yanada interaktiv va samarali tashkil qilish borasida ilmiy-amaliy tavsiyalar ishlab chiqilgan.
Hozirgi davrda ta’lim sohasida yuz berayotgan tub islohotlar, pedagogik texnologiyalarning tezkor rivojlanishi, raqamli vositalarning keng tatbiqi o‘quv jarayonini tubdan yangilashni talab etmoqda. Ayniqsa, san’at va madaniyat bilan bog‘liq fanlarni, xususan, musiqa ta’limini o‘qitishda yangicha yondashuvlarga ehtiyoj ortib bormoqda. Bo‘lajak musiqa o‘qituvchilarini tayyorlashda faqatgina nazariy bilimlarni emas, balki ularning ijodiy fikrlash qobiliyatini rivojlantirish ham muhim o‘rin egallaydi. Chunki musiqa o‘qituvchisi – bu faqat bilim beruvchi emas, balki ijodiy shaxslarni tarbiyalovchi, estetik did va madaniyatni shakllantiruvchi murabbiydir. Mazkur maqolada bo‘lajak musiqa o‘qituvchilarining ijodiy fikrlash qobiliyatini shakllantirishda integrativ yondashuv va simulyativ texnologiyalarning uyg‘un holda qo‘llanilishi tahlil qilinadi. Integratsiya orqali musiqa ta’limini boshqa fanlar bilan uyg‘unlashtirish, simulyatsiya orqali esa o‘quvchilarning faol ishtirokini ta’minlash orqali ijodiy fikrlashni rivojlantirish usullari ko‘rsatib beriladi. Maqolada integrativ va simulyativ yondashuvlarning uyg‘unlashuvi orqali bo‘lajak musiqa o‘qituvchilarining ijodiy kompetensiyasini shakllantirish yo‘llari, amaliy misollar, metodik tavsiyalar va tadqiqot natijalari keng yoritilgan. Tadqiqot natijalari asosida musiqa ta’limi sohasida zamonaviy texnologiyalarni tatbiq etish, pedagogik jarayonni yanada interaktiv va samarali tashkil qilish borasida ilmiy-amaliy tavsiyalar ishlab chiqilgan.
В современный период коренных реформ в сфере образования, стремительного развития педагогических технологий и широкого применения цифровых средств, учебный процесс требует кардинального обновления. Особенно актуальна потребность в новых подходах при преподавании предметов, связанных с искусством и культурой, в частности – музыкального образования. В процессе подготовки будущих учителей музыки важно развивать не только теоретические знания, но и их способности к творческому мышлению. Поскольку учитель музыки – это не просто передатчик знаний, а воспитатель творческих личностей, формирующий эстетический вкус и культуру. В данной статье анализируется гармоничное применение интегративного подхода и симулятивных технологий в формировании творческого мышления у будущих учителей музыки. Показаны методы развития креативного мышления через интеграцию музыкального образования с другими дисциплинами и активное участие студентов с помощью симуляции. В статье широко освещаются пути формирования творческой компетенции будущих учителей музыки через синтез интегративного и симулятивного подходов, приводятся практические примеры, методические рекомендации и результаты исследований. На основе результатов исследования разработаны научно-практические рекомендации по применению современных технологий в области музыкального образования и по организации педагогического процесса в более интерактивной и эффективной форме.
In the current era of profound reforms in the field of education, the rapid development of pedagogical technologies and the widespread use of digital tools demand a fundamental renewal of the learning process. This is especially true in the teaching of subjects related to art and culture, particularly music education, where there is a growing need for innovative approaches. In the training of future music teachers, it is important not only to provide theoretical knowledge but also to develop their creative thinking skills. A music teacher is not merely an instructor, but also a mentor who nurtures creative individuals and helps shape aesthetic taste and cultural awareness. This article analyzes the effective integration of integrative approaches and simulation technologies in developing the creative thinking abilities of future music educators. It highlights methods of enhancing creative thinking through the integration of music education with other subjects and encouraging active student participation through simulation. The article provides practical examples, methodological recommendations, and research findings on how the combination of integrative and simulation-based approaches can shape the creative competencies of future music teachers. Based on the research results, scientific and practical recommendations have been developed for the implementation of modern technologies in music education and for organizing the pedagogical process in a more interactive and effective manner.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Kosimov A.D. | “Maktabgacha ta’lim” kafedrasi o‘qituvchisi | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Abdullayeva Z.Sh. Musiqa ta’limida integrativ yondashuv asoslari. – Тoshkent.: Fan va texnologiya nashriyoti, 2021. |
2 | Baxronova M. Musiqa o‘qituvchilarining kasbiy kompetensiyasini shakllantirishda ijodiy yondashuv // Ta’lim va innovatsion tadqiqotlar jurnali. 2022. № 4. – B. 35-42. |
3 | Gardner H. Multiple Intelligences: New Horizons in Theory and Practice. – New York: Basic Books, 2006. |
4 | Qodirova M.R. Ijodiy fikrlashni rivojlantirishda integratsiyalashgan yondashuvning o‘rni // O‘zDJTU ilmiy axborotnomasi, 2019. № 2. – B. 28-33. |
5 | Савельева Т.А. Simulation technologies in professional teacher education. – M.: Академкнига, 2020. |
6 | Xaitova G.T. Bo‘lajak pedagoglarda ijodiy tafakkurni shakllantirish metodlari // Pedagogik izlanishlar jurnali, 2022. № 1. – B. 19-25. |