Mazkur maqolada oliy ta’lim tizimidagi professor-o‘qituvchilarning kasbiy ko‘rsatkichlarini takomillashtirish masalalari yoritilgan. Unda zamonaviy ta’lim talablari asosida pedagogik faoliyat samaradorligini oshirish, malaka oshirish tizimini takomillashtirish hamda innovatsion yondashuvlarni joriy etish yo‘llari tahlil qilinadi. Shuningdek, pedagoglarning kasbiy kompetensiyasini baholash mezonlari va ularni rivojlantirish strategiyalari haqida ilmiy asoslangan fikr-mulohazalar bildirilgan. Maqola oliy ta’lim sifatini oshirishda professor-o‘qituvchilarning roli va ular faoliyatining uzluksiz takomillashuvi muhim omil ekanligini asoslab beradi. Oliy ta’lim tizimida professor-o‘qituvchilarning kasbiy ko‘nikma va salohiyatini rivojlantirish ta’lim sifatini yuksaltirishda muhim omil hisoblanadi. Bugungi kunda ta’lim jarayonlarining jadal rivojlanishi pedagogik mahorat, ilmiy-tadqiqot olib borish qobiliyati va innovatsion texnologiyalardan samarali foydalanish ko‘nikmalarini chuqur o‘rganishni taqozo etadi. Ushbu maqolada oliy ta’lim tizimida professor-o‘qituvchilarning kasbiy ko‘rsatkichlarini takomillashtirish yo‘nalishida amaliy taklif va tavsiyalar ishlab chiqiladi.
Mazkur maqolada oliy ta’lim tizimidagi professor-o‘qituvchilarning kasbiy ko‘rsatkichlarini takomillashtirish masalalari yoritilgan. Unda zamonaviy ta’lim talablari asosida pedagogik faoliyat samaradorligini oshirish, malaka oshirish tizimini takomillashtirish hamda innovatsion yondashuvlarni joriy etish yo‘llari tahlil qilinadi. Shuningdek, pedagoglarning kasbiy kompetensiyasini baholash mezonlari va ularni rivojlantirish strategiyalari haqida ilmiy asoslangan fikr-mulohazalar bildirilgan. Maqola oliy ta’lim sifatini oshirishda professor-o‘qituvchilarning roli va ular faoliyatining uzluksiz takomillashuvi muhim omil ekanligini asoslab beradi. Oliy ta’lim tizimida professor-o‘qituvchilarning kasbiy ko‘nikma va salohiyatini rivojlantirish ta’lim sifatini yuksaltirishda muhim omil hisoblanadi. Bugungi kunda ta’lim jarayonlarining jadal rivojlanishi pedagogik mahorat, ilmiy-tadqiqot olib borish qobiliyati va innovatsion texnologiyalardan samarali foydalanish ko‘nikmalarini chuqur o‘rganishni taqozo etadi. Ushbu maqolada oliy ta’lim tizimida professor-o‘qituvchilarning kasbiy ko‘rsatkichlarini takomillashtirish yo‘nalishida amaliy taklif va tavsiyalar ishlab chiqiladi.
В данной статье рассматриваются вопросы совершенствования профессиональных показателей профессорско-преподавательского состава системы высшего образования. Анализируются пути повышения эффективности педагогической деятельности на основе современных требований к образованию, совершенствование системы повышения квалификации и внедрение инновационных подходов. Также изложены научно обоснованные мнения о критериях оценки профессиональной компетентности педагогов и стратегиях её развития. В статье обоснована важная роль преподавателей в повышении качества высшего образования и необходимость непрерывного совершенствования их деятельности. Развитие профессиональных навыков и потенциала профессорско-преподавательского состава в системе высшего образования является важным фактором повышения качества образования. На сегодняшний день стремительное развитие образовательных процессов требует глубокого изучения педагогического мастерства, способности к проведению научных исследований и навыков эффективного использования инновационных технологий. В данной статье разрабатываются практические предложения и рекомендации по совершенствованию профессиональных показателей профессорско-преподавательского состава в системе высшего образования.
This article addresses the issues of improving the professional performance indicators of professors and teachers in the higher education system. It analyzes ways to enhance the effectiveness of pedagogical activities based on modern educational requirements, improve the system of professional development, and implement innovative approaches. The article also presents scientifically grounded opinions on the criteria for assessing teachers’ professional competence and strategies for its development. It substantiates the crucial role of professors and teachers in improving the quality of higher education and emphasizes the importance of the continuous advancement of their professional activities. Today, the rapid development of educational processes requires in-depth study of pedagogical skills, the ability to conduct scientific research, and the skills of effective use of innovative technologies. This article develops practical proposals and recommendations for improving the professional performance of professors and teachers in the higher education system.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Sultanov O.S. | “Pedagogika va psixologiya” kafedrasi o‘qituvchisi | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Urakov Sh. Oliy ta’lim muassasalarida professor-o‘qituvchilar kasbiy pedagogik faoliyatini baholashning diagnostik mazmuni: monografiya. – Samarqand: SamDU, 2023. – B. 160. |
2 | Urakov Sh. Problems of professional pedagogical activity improvement of professors-teachers of higher education institutions in Uzbekistan // European Journal of Molecular and Clinical Medicine, 2022. Vol. 9, № 7. – P. 9587-9596. |
3 | Urakov Sh. Strategy for Professional Activity Improvement of Teachers of Higher Education Institutions // International Journal on Integrated Education, Jul, 2023. Vol. 6. Issue 7. Global Impact Factor 7.242. URL: https://journals.researchparks.org |
4 | Urakov Sh. Oliy ta’lim muassasalarida ta’lim sifatini oshirish pedagogik muammo sifatida // Pedagogik mahorat. Ilmiy-nazariy va metodik jurnal. – Buxoro, 2022. № 3-4. – B. 41-47 (13.00.00. № 23). |
5 | “Oliy ta’lim muassasalari pedagog kadrlarini qayta tayyorlash va ularning malakasini oshirish tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”. Vazirlar Mahkamasining qarori. |
6 | Вдовина С.А. Профессионально-педагогическая компетентность и ее структура // Международная научно-практическая конференция. – Пермь, 2009. |
7 | Елегина В.С., Похлебаев С.М. Компетентностный подход к организации обучения студентов в педагогическом вузе // Фундаментальное исследование, 2012. № 3. |