Ushbu maqolada bog‘cha tarbiyalanuvchilarining atrof-muhitni asrash ko‘nikmalarini shakllantirish maqsadida olib boriladigan qiziqarli didaktik o‘yinlar va ularning natijalari mazmuni keltirib o‘tilgan. Ta’limiy didaktik o‘yinlar eng muhim o‘quv resurslaridan biri hisoblanadi. Bunday o‘yinlar bolalarning kognitiv va intellektual qobiliyatlarini rivojlantirishida katta ro‘l o‘ynaydi. Bolalar uchun atrof-muhitning ifloslanishi, hayvon va o‘simlik turlarning yo‘qolishi kabi jamiyatga zarar olib kelishi mumkin bo‘lgan muammolar yuzasidan ushbu maqolamizda “Tabiiy zararlanish” deb nomlangan didaktik o‘yin ishlab chiqilgan va ishlatish usullari yoritib beriladi. O‘yin samaradorligini tekshirish maqsadida oldindan o‘yin, so‘rovnoma va o‘yindan keyingi natijalar uchun so‘rovnoma qo‘llanildi. Natijalar shuni isbotladiki, mazkur metod bolalarning statistik jihatdan sezilarli darajada tabiatni asrashi va muhofaza qilishiga yordam beradi.
Ushbu maqolada bog‘cha tarbiyalanuvchilarining atrof-muhitni asrash ko‘nikmalarini shakllantirish maqsadida olib boriladigan qiziqarli didaktik o‘yinlar va ularning natijalari mazmuni keltirib o‘tilgan. Ta’limiy didaktik o‘yinlar eng muhim o‘quv resurslaridan biri hisoblanadi. Bunday o‘yinlar bolalarning kognitiv va intellektual qobiliyatlarini rivojlantirishida katta ro‘l o‘ynaydi. Bolalar uchun atrof-muhitning ifloslanishi, hayvon va o‘simlik turlarning yo‘qolishi kabi jamiyatga zarar olib kelishi mumkin bo‘lgan muammolar yuzasidan ushbu maqolamizda “Tabiiy zararlanish” deb nomlangan didaktik o‘yin ishlab chiqilgan va ishlatish usullari yoritib beriladi. O‘yin samaradorligini tekshirish maqsadida oldindan o‘yin, so‘rovnoma va o‘yindan keyingi natijalar uchun so‘rovnoma qo‘llanildi. Natijalar shuni isbotladiki, mazkur metod bolalarning statistik jihatdan sezilarli darajada tabiatni asrashi va muhofaza qilishiga yordam beradi.
В данной статье представлено содержание интересных дидактических игр, проводимых с целью формирования навыков охраны окружающей среды у воспитанников детского сада, и их результаты. Обучающие дидактические игры являются одним из важнейших учебных ресурсов. Такие игры играют большую роль в развитии когнитивных и интеллектуальных способностей детей. В этой статье для детей разработана дидактическая игра под названием “Естественное загрязнение”, посвященная таким проблемам, которые могут нанести вред обществу, как загрязнение окружающей среды, исчезновение видов животных и растений, и освещены методы ее использования. Для проверки эффективности игры использовались предматчевые опросы, анкетирование и анкетирование по послематчевым результатам. Результаты показали, что данный метод статистически значимо способствует сохранению и охране природы детьми.
This article presents the content of interesting didactic games conducted to develop environmental protection skills in kindergarten pupils and their results. Educational didactic games are one of the most important educational resources. Such games play a large role in the development of children’s cognitive and intellectual abilities. In this article, a didactic game titled “Natural Damage” has been developed for children regarding problems that can harm society, such as environmental pollution and the disappearance of animal and plant species, and its methods of use are highlighted. In order to check the effectiveness of the game, a pre-game, questionnaire, and post-game results questionnaire were used. The results proved that this method contributes to the preservation and protection of nature by children to a statistically significant extent.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Amirova H.O. | “Maktabgacha ta’lim” kafedrasi magistri | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori. O‘zbekiston Respublikasida ekologik ta’limni rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida. 434-son. – Toshkent, 2019-yil 27-may. |
2 | O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi. – Toshkent: O‘zbekiston, 1992. – B. 65. |
3 | Ekologik ta’lim bolalar bog‘chasida. URL: https://uz.everaoh.com/bolalar-bogchasida-ekologik-talim |
4 | Muxtorova L. Boshlang‘ich sinf o‘quvchilarida ekologik xavfsizlik madaniyatini fanlararo takomillashtirish metodikasi (boshlang‘ich sinf o‘quvchilari misolida): Ped. fan. fals. dokt. (PhD) ... diss. avtoref. – Termiz, 2022. – B. 10. |