Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy mahoratini oshirishda haftalik malakaviy amaliyot davomida hamkorlik metodining samaradorligi o‘rganiladi. Tadqiqotda hamkorlik metodining pedagogik jarayondagi o‘rni, o‘qituvchilarning tayyorlik darajasiga ta’siri, shuningdek, amaliyot davomida kasbiy refleksiya va metodik yondashuvlarning rivojlanishi tahlil qilinadi. Hamkorlikka asoslangan metod o‘qituvchilarning dars o‘tish mahoratini, metodik yondashuvni va o‘quvchilarga individual yondashish ko‘nikmalarini shakllantirishda ijobiy natijalar bergan. Tajriba sinfi ishtirokchilari pedagogik faoliyatni boshqarish va ta’lim metodlarining integratsiyasi borasida sezilarli darajada yuqori ko‘rsatkichlarga erishgan. Tadqiqot natijalariga ko‘ra, 78% o‘qituvchining kasbiy mahorati va pedagogik kommunikatsiya madaniyati yuqori darajada bo‘lib, samarali o‘qitish usullari amaliyotda yaqqol namoyon bo‘lgan. Xulosa qilib aytganda, hamkorlik metodi boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy o‘sishi va metodik tafakkurini rivojlantirishda muhim ahamiyat kasb etadi.
Ushbu maqolada boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy mahoratini oshirishda haftalik malakaviy amaliyot davomida hamkorlik metodining samaradorligi o‘rganiladi. Tadqiqotda hamkorlik metodining pedagogik jarayondagi o‘rni, o‘qituvchilarning tayyorlik darajasiga ta’siri, shuningdek, amaliyot davomida kasbiy refleksiya va metodik yondashuvlarning rivojlanishi tahlil qilinadi. Hamkorlikka asoslangan metod o‘qituvchilarning dars o‘tish mahoratini, metodik yondashuvni va o‘quvchilarga individual yondashish ko‘nikmalarini shakllantirishda ijobiy natijalar bergan. Tajriba sinfi ishtirokchilari pedagogik faoliyatni boshqarish va ta’lim metodlarining integratsiyasi borasida sezilarli darajada yuqori ko‘rsatkichlarga erishgan. Tadqiqot natijalariga ko‘ra, 78% o‘qituvchining kasbiy mahorati va pedagogik kommunikatsiya madaniyati yuqori darajada bo‘lib, samarali o‘qitish usullari amaliyotda yaqqol namoyon bo‘lgan. Xulosa qilib aytganda, hamkorlik metodi boshlang‘ich sinf o‘qituvchilarining kasbiy o‘sishi va metodik tafakkurini rivojlantirishda muhim ahamiyat kasb etadi.
В данной статье изучается эффективность метода сотрудничества в ходе еженедельной квалификационной практики в повышении профессионального мастерства учителей начальных классов. В исследовании анализируется роль метода сотрудничества в педагогическом процессе, его влияние на уровень подготовки учителей, а также развитие профессиональной рефлексии и методических подходов в ходе практики. Подход, основанный на сотрудничестве, дал положительные результаты в формировании навыков преподавания, методического подхода и навыков индивидуального подхода к учащимся. Участники экспериментального класса достигли значительно более высоких показателей по управлению педагогической деятельностью и интеграции методов обучения. По результатам исследования, 78% учителей имеют высокий уровень профессионального мастерства и культуры педагогической коммуникации, эффективные методы обучения ярко проявляются на практике. Таким образом, метод сотрудничества играет важную роль в профессиональном росте и развитии методического мышления учителей начальных классов.
This article examines the effectiveness of the collaborative method during weekly qualification practice in improving the professional skills of primary school teachers. The study analyzes the role of the collaborative method in the pedagogical process, its influence on the level of teacher preparedness, as well as the development of professional reflection and methodological approaches during practice. The collaborative approach has yielded positive results in the formation of teachers’ teaching skills, methodological approaches, and skills of individual approach to students. The participants of the experimental class achieved significantly high indicators in the management of pedagogical activity and the integration of teaching methods. According to the research results, 78% of teachers have a high level of professional skills and a culture of pedagogical communication, and effective teaching methods are clearly manifested in practice. In conclusion, the collaborative method plays an important role in the professional growth and development of methodological thinking of primary school teachers.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Tashpulatova D.M. | “Boshlang’ich ta’lim metodikasi” kafedrasi o‘qituvchisi | Chirchiq davlat pedagogika universiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.M.Mirziyoyevning 2023-yil 11-sentabrdagi “O‘zbekiston – 2030” strategiyasi to‘g‘risida”gi PF-158-son Farmoni. – Toshkent, 2023. |
2 | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.M.Mirziyoyevning 2022-yil 28-fevraldagi PF-134-son Farmoni bilan tasdiqlangan “2022–2026-yillarda xalq ta’limini rivojlantirish Milliy dasturi”. – Toshkent, 2022. |
3 | Выготский Л.С. Мышление и речь. – М.: Педагогика, 1982. |
4 | Холбоева Х. Бошланғич синф ўқитувчиларини тайёрлашда методик компетенцияни шакллантириш. – Тошкент: Фан, 2022. |
5 | Панина Т.С., Вавилова Т.А. Коллаборативное обучение как ресурс развития профессиональной рефлексии педагога. – Казань, 2021. |
6 | Абдуллаева Н.Р. Педагогик амалиётнинг таҳлилий мониторинги. – Самарқанд, 2020. |
7 | James M., Pollard A. Learning through Teaching: Collaborative Approaches in Initial Teacher Education. – London: Routledge, 2019. |
8 | Салимов Б.А. Педагогик диагностика ва баҳолаш назарияси. – Тошкент: Муаллим, 2021. |
9 | Lieberman A., Miller L. Teachers – The Agents of Change in Professional Learning Communities. – Harvard Educational Review, 2018. |