Ushbu maqolada o‘quvchi bolalarda uchraydigan ichki ziddiyatlarning psixologik sa bablari, ularning shaxsiy va ijtimoiy rivojlanishiga ko‘rsatadigan ta’siri hamda ularni bartaraf etishning samarali usullari tahlil qilinadi. Muallif bu borada tadqiqotlar olib borgan olimlarning fikrlarini keltirgancha yosh bolalarda uchraydigan ichki ziddiyatlar turli omillar – oilaviy muhit, maktabdagi bosim, tengdoshlar bilan munosabatlar va shaxsiy identifikatsiya muammolari bilan bog‘liq ekanligini asoslaydi.
Ushbu maqolada o‘quvchi bolalarda uchraydigan ichki ziddiyatlarning psixologik sa bablari, ularning shaxsiy va ijtimoiy rivojlanishiga ko‘rsatadigan ta’siri hamda ularni bartaraf etishning samarali usullari tahlil qilinadi. Muallif bu borada tadqiqotlar olib borgan olimlarning fikrlarini keltirgancha yosh bolalarda uchraydigan ichki ziddiyatlar turli omillar – oilaviy muhit, maktabdagi bosim, tengdoshlar bilan munosabatlar va shaxsiy identifikatsiya muammolari bilan bog‘liq ekanligini asoslaydi.
В данной статье анализируются психологические причины внутренних кон фликтов, возникающих у школьников, их влияние на личностное и социаль ное развитие, а также эффективные методы их преодоления. автор, опираясь на мнения исследователей, обосновывает, что внутренние противоречия у де тей младшего возраста связаны с различными факторами — семейной обста новкой, школьным давлением, отношениями со сверстниками и проблемами личностной идентификации.
This article explores the psychological causes of internal conflicts in schoolchildren, their impact on personal and social development, and effective strategies for resol- ving them. The author, citing the opinions of scientists who have conducted research on this issue, substantiates that the internal conflicts that arise in young children are related to various factors – the family environment, pressure at school, problems of relationships with peers and personal identification.
| № | Author name | position | Name of organisation |
|---|---|---|---|
| 1 | Roziqova B.. | Mutaxassis | O‘zbekiston Xalqaro Islom Akademiyasi Mumtoz sharq filologiyasi fakulteti Psixologiya yo‘nalishi 1-bosqich talabasi |
| № | Name of reference |
|---|---|
| 1 | Abduraxmonova G. Bolaning ru hiy holatini aniqlash va unga psi- xologik yordam ko‘rsatish yo‘llari. – Toshkent: ma’naviyat, 202 |
| 2 | American Psychological Asso- ciation (APA). Stress in America: The State of Our Nation, 2022. |
| 3 | Davlatova Z. Psixologiya: 12 umumiy psixologiya asoslari. – Toshkent: O‘zbekiston, 2020. |
| 4 | Ismoilova N., Abdullayeva D. ijtimoiy psixologiya. – Toshkent: O‘zbekiston faylasuflari jamiyati, 2013. |
| 5 | Малкина-Пых и. Г. Возрастные кризисы: Справочник практи ческого психолога. – М.: изд-во Эксмо, 2005. 896 с |
| 6 | Musurmonova O. Zamonaviy maktab psixologiyasi. – Toshkent: Innovatsiya ziyo, 2021. |
| 7 | Мухина В.С. Возрастная пси хологии. // Учебник для студ. Вузов.-7-е изд. Стереотип. – М.: академия, 2003. 456 с. |
| 8 | Первышева е.В. Межличност ный конфликт как фактор социа лизации подростков. // диссерта ция кандидата психологических наук. – М., 1989. 157 с. |
| 9 | Rasulov A. Shaxs psixodiag nostikasi nazariyasi va amaliyo ti. – Toshkent innovatsiya-ziyo, 2024. |
| 10 | Ergashev I., Raxmatova M. Oila psixologiyasi. – Toshkent: TDPU, 2018 |