Ushbu maqolada umumta’lim maktablarida informatika fanini o‘qitishda mobil texnologiyalarni qo‘llashning metodik yondashuvlari tahlil qilinadi. Xususan, 6-sinf “Informatika va axborot texnologiyalari” darsligi asosida o‘quvchilarga amaliy ko‘nikmalarni rivojlantirishda mobil ilovalardan foydalanish imkoniyatlari ko‘rib chiqiladi. Ushbu metodika o‘quv jarayonining samaradorligini oshirish, shuningdek, o‘quvchilarning raqamli savodxonligini rivojlantirishga yo‘naltirilgan. Maqola, mobil texnologiyalarning ta’limdagi ahamiyatini ta’kidlab, ularni o‘quv jarayoniga integratsiya qilish orqali o‘quvchilarning informatika faniga bo‘lgan qiziqishini oshirishni maqsad qiladi.
Ushbu maqolada umumta’lim maktablarida informatika fanini o‘qitishda mobil texnologiyalarni qo‘llashning metodik yondashuvlari tahlil qilinadi. Xususan, 6-sinf “Informatika va axborot texnologiyalari” darsligi asosida o‘quvchilarga amaliy ko‘nikmalarni rivojlantirishda mobil ilovalardan foydalanish imkoniyatlari ko‘rib chiqiladi. Ushbu metodika o‘quv jarayonining samaradorligini oshirish, shuningdek, o‘quvchilarning raqamli savodxonligini rivojlantirishga yo‘naltirilgan. Maqola, mobil texnologiyalarning ta’limdagi ahamiyatini ta’kidlab, ularni o‘quv jarayoniga integratsiya qilish orqali o‘quvchilarning informatika faniga bo‘lgan qiziqishini oshirishni maqsad qiladi.
В данной статье анализируются методические подходы к использованию мобильных технологий при преподавании информатики в общеобразовательных школах. В частности, на основе учебника «Информатика и информационные технологии» для 6 класса рассматриваются возможности использования мобильных приложений для развития практических навыков учащихся. Данная методика направлена на повышение эффективности образовательного процесса, а также развитие цифровой грамотности учащихся. В статье подчеркивается важность мобильных технологий в образовании и ставится цель повысить интерес учащихся к информатике путем интеграции их в учебный процесс.
This article analyzes methodological approaches to the use of mobile technologies in teaching computer science in secondary schools. In particular, the possibilities of using mobile applications to develop practical skills for students based on the 6th grade “Informatics and Information Technologies” textbook are considered. This methodology is aimed at increasing the effectiveness of the educational process, as well as developing students’ digital literacy. The article aims to increase students’ interest in computer science by emphasizing the importance of mobile technologies in education and integrating them into the educational process.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Pardayeva D.N. | “Axborot texnologiyalari” kafedrasi o’qituvchisi | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
2 | Niyazov F.X. | “Axborot texnologiyalari” kafedrasi o’qituvchisi | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
3 | Toshmamatova M.T. | “Axborot texnologiyalari” kafedrasi o’qituvchisi | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Мирзиёев Ш. Э. Эркин ва фаровон, демократик Ўзбекистон давлатини биргаликда барпо этамиз. – Тошкент: Ўзбекистон. 2017. – Б. 36. |
2 | Абдуллаева З. Дастурлаш ва алгоритмлар асосларини ўқитиш методикаси. – Тошкент: ТАТУ нашриёти, 2021. |
3 | Papert S. Mindstorms: Children, Computers, and Powerful Ideas. – MIT Press, 1993. |
4 | Reddy E., Carter M. Blended Learning and Mobile Technologies in Education: Enhancing Student Engagement // Educational Technology Journal. 2018. Vol. 15, No. 3. – P. 45-59. |
5 | PhET Interactive Simulations. PhET Simulations for Education. URL: https://phet.colorado.edu |
6 | Resnick M. Scratch: Programming for Everyone // Communications of the ACM. 2009. Vol. 52, No. 11. – P. 60–67. |
7 | Shadiev R., Huang Y. Educational Mobile Apps for Learning Programming // Journal of Interactive Mobile Learning. – 2020. – Vol. 28, No. 2. – P. 99–115. |
8 | Quizizz. – URL: https://quizizz.com |
9 | Kahoot. – URL: https://kahoot.com |